"Dvojice padesátikilometrových sprinterských závodů nabízí napínavou podívanou vyrovnaného startovního pole. Proto se na trati pořád něco děje. Diváci se mohou těšit na předjížděcí souboje a často i tvrdé kontakty automobilů," přiblížil pro Deník.cz člen komise mistrovství světa cestovních vozů Miroslav Bartoš.
Cestovní vozy vycházejí ze sériově vyráběných automobilů, takže jsou to vlastně "obyčejná" auta. To ale neplatí o jejich soubojích, při kterých často létají vzduchem spojlery i jiné části vozů. Seriálu WTCC dodávají prestiž i známá jména s minulostí ve formuli 1, v Brně se tak představí například Portugalec Tiago Monteiro.
Zatímco v "efjedničkách" jsou předjížděcí manévry vzácností, v klání cestovních vozů je jich k vidění habaděj. Vyrovnanosti napomáhají váhové handicapy pro nejrychlejší auta i fakt, že do druhého závodu startuje první osmička z toho prvního v opačném pořadí. "O atraktivitu na trati je tím postaráno až do konce," podotkl Bartoš.
Není tak divu, že závody lákají zástupy diváků, jejichž počet loni pořadatele na Masarykově okruhu příjemně zaskočil.
Závody WTCC startují v neděli ve 12.05 a 13.20, víkend však nabízí mnohem bohatší menu. Představí se také seriály FIA formule 2, Seat Eurocup či Maserati Super Trofeo.
To všechno možná bude v Brně k vidění naposledy, protože na příští rok se zatím najisto počítá jen s Velkou cenou silničních motocyklů.