"Líbí se mi, že tentokrát to dopadlo v náš prospěch," usmíval se Tlusťák. "Desítka a bod do evropské kvalifikace by byly ještě hezčí, ale i tak jsem spokojený. Sešla se tu nejlepší konkurence v sezoně."
Důvod k dobré náladě měli oba piloti, přestože na cílovou rampu kousek od pomníku zdejšího rodáka Napoleona Bonaparta vjížděli za hustého deště. Těšilo je, že náročnou soutěž zvládli bez větších problémů.
"Ne nadarmo se říká, že Korsická rallye je nejtěžší na světě," poznamenal Orsák. Čím? "Vším. Je těžká pro techniku, jezdce i na rozpis," vysvětlil.
Závodníci se navíc museli vypořádat s proměnlivým počasím. Sice se startuje u moře, ovšem trať vede vysoko do hor. Dvacet vrcholů vyšších než 2 000 metrů dává soutěži punc nevyzpytatelné rallye. Zatímco na jedné straně kopce svítí slunce, na druhé prší.
"Počasí dodalo závodu určité kouzlo. Na každé erzetě bylo jinak, neustále jsme kombinovali měkké a tvrdé pneumatiky," popsal Tlusťák. Bývalého vicemistra Evropy v úvodu pátého dílu mistrovství Evropy trápily problémy s brzdami, navíc navigátor Lukáš Vyoral byl nemocný. Jezdec se však postupně zlepšoval a přiblížil se svému letošnímu maximu - devátému místu z Azorských ostrovů.
"Nejvíc jsem se obával nových pneumatik, nakonec možná budou výhodou. Jsou jen dva druhy, takže možnost, že něco překombinujete, je nižší," podotkl Tlusťák. "Akorát se mi nelíbí, že nová pravidla neplatí pro všechny. Někteří výrobci přidali na staré pneumatiky dvě drážky a klidně dál závodí se stejnou směsí. Je to výsměch, protože my jsme za velké peníze pořizovali nové."
Orsáka víc než absolutní klasifikace zajímalo hodnocení produkčních vozů. Před Korsikou vedl, ale první místo ztratil. Dojel třetí a přeskočil jej vítězný Rakušan Andreas Aigner.
"Andreas nebyl k poražení, přeskočil mě právem," uznal Orsák, jehož naviguje David Šmeidler. "Patří k jezdcům, kteří mají rychlejší pneumatiky než my. Ale i kdybychom měli stejné, nestačili bychom mu," přiznal sportovně pilot z Poteče.
K lepšímu výsledku by potřeboval víc zkušeností se zdejšími tratěmi, aby kvůli nim upravil svůj vůz. "Hlavně převodovku a tlumiče," naznačil.
Zatímco Tlusťák na Korsice závodil už v době, kdy ještě patřila do mistrovství světa, Orsák tady měl premiéru. Tak ho nadchla, že se chce za rok vrátit.
"I kdybych nejel nic jiného, tohle si nenechám ujít. Je to závod závodů," poznamenal jezdec, jenž se přitom dvakrát zúčastnil Rallye Monte Carlo.