"A ten start? To je jako když vás někdo pořádně kopne do zad. A už letíte dopředu," vysvětluje Výborný.
Rallyekrosová první divize je totiž kláním automobilových monster. Výborného v ní k titulu českého mistra dovezl speciál Ford Focus z dílny české rallyekrosové legendy Pavla Koutného. Motor má tak 540 až 550 koní. Převodovka je speciální systému X-track a je jen čtyřstupňová.
"Víc rychlostí není zapotřebí, motor má tak vysoký točivý moment, že se mnoho řadit nemusí," vysvětluje třiadvacetiletý závodník. "Řídit ale tohle auto na blátě, je starost. Stačí více brnknout o plyn a už se točím ve smyku."
Speciál, který má z běžného fordu vedle názvu shodných jen pár dílů, si závodník z Vrhavče na Klatovsku od stáje dirigované Pavlem Koutným pronajímá.
"Pečovat o takové auto je velká starost. Chce to spoustu znalostí, šikovnosti a hlavně kontaktů na dodavatele všech možných dílů. A taky spoustu zkušeností," míní Výborný. "Ale auto je to jak se patří. Určitě patří mezi deset nejlepších v Evropě. Výkonnější speciály mají snad jen někteří jezdci ze Skandinávie."
Se superautem startoval Výborný až v závěrečných třech dílech šampionátu. Usedl také do méně výkonných vozů Ford Escort a Škoda Fabia. Ovšem i ty měly stovky koní pod kapotou.
"Vyšel mně závod v Sedlčanech, kdy jsem jel s fabií. Byl jsem druhý a otevírala se šance na titul," vzpomíná šampión. "Tak došlo zase na pronájem fordu. Vlastně šlo o to, dát vždy dohromady potřebou sumu."
Kdo bude českým mistrem nejsilnější divize, určil až závěrečný závod v Sosnové na Českolipsku. Výborný před ním ztrácel na vedoucího Marka Zemana devět bodů. Musel vyhrát a Zeman, startující s fabií, si nesměl připsat mnoho bodů.
"Rozhodla technika. Markovi odešlo turbo hned na začátku závodu. A já jsem bez potíží vyhrál finále," říká Výborný. "Mně se to s motorem během sezony stalo taky. Titul byl ale doma. I když, pořád mně to nějak nedochází..."
Se silným vozem se Výborný ještě letos sveze. Druhý listopadový víkend opět v Sosnové, kdy se tam koná Setkání automobilových mistrů.