Zdeněk Štybar se zatím nedostal do výběru pro Tour de France a Vuelta by ho mohla zajímat. „Jedna velká tour ročně je nutnost,“ říká. Leopold König touží po roli superdomestika kapitána Frooma na Tour, ovšem i on klidně může v přetlaku závodníků týmu Sky skončit na poslední Grand Tour sezony, kde před dvěma lety dojel devátý.
To Petr Vakoč má k Vueltě asi nejblíž, od vedení týmu Etixx-Qucik Step při jednání o programu slyšel: Na Tour bude velký tlak, pojede se na výsledek, ve hře jsou Giro a Vuelta. „A já si myslím, že pro začátek bude Vuelta asi to nejlepší,“ říkal. „I když nemám rád moc vedra.“
A cyklistům ve Španělsku horko bude! Od soboty 22. srpna, kdy se v Puerto Banús koná týmový test na 7,4 kilometru, až do 13. září, kdy se bude v Madridu spurtovat o poslední kousek slávy.
Schází sice Angliru, které považují za nejkrutější stoupání všech Grand Tours, nepojede se ani na Lagos de Covadonga, kde loni Contador neúnavně přesto marně útočil na Frooma. Ale Pyreneje závodníky zabolí a Alejandro Valverde tvrdí: „Myslím, že je to Vuelta podobná těm minulým - velmi náročná.“
Španělská tour zkoncentruje největší náročnost do prvních dvou týdnů, během nichž se budou cyklisté škrábat na všech devět cílových vrcholů. Co je však překvapivé, žádný z nich nebyl v předchozích 80 letech využit. Nejvýznamnějším bodem poslední třetiny závodu bude dlouhá časovka v Burgosu.
Loňský šampion Contador už naznačil, že svůj trůn letos hájit nehodlá. „Giro a Tour jsou mé hlavní cíle,“ tvrdí. Skupina favoritů však nebude o nic chudší, do Španělska by měl přijet Quintana, Froome, Nibali nebo Dan Martin. „Budete muset být v dobré formě od začátku do konce, protože v průběhu závodu ji nenaleznete,“ varoval Španěl Rodríguez.
Nejobávanější má být jedenáctá etapa, která se celá odehraje v Andoře. Délkových 138 kilometrů může šálit, 5200 výškových metrů však z etapy dělá krutou dřinu. A co hůř - přichází hned po prvním volném dnu. Hořkou tečkou dne bude 15kilometrové stoupání na Els Cortals de Encamp.
Přestože Vuelta klade důraz na um v horách, závěrečný týden může přinést zrádný obrat. Poprvé od týmové časovky, která stejně jako loni závod zahájí, dostanou tempaři v Burgosu šanci získat zpět sekundy a možná i minuty poztrácené v předchozích dnech.