Třetí Antonio Albacete ztrácí na českého jezdce 37 bodů. Tým Buggyra zároveň s předstihem obhájil prvenství v Poháru konstruktérů.
Nejrychlejší muž měřeného tréninku a druhý jezdec kvalifikace se dostal do čela pohárového závodu hned v úvodu, když i s úroky oplatil Bösigerovi kvalifikační start. "Před startem jsem si řekl, že nebude od věci ukázat, že umím taky jet na samé hraně rizika," uvedl Vršecký v tiskové zprávě týmu.
Zároveň odmítl, že by mezi ním a obhájcem titulu Bösigerem panovaly vzhledem k průběhu šampionátu napjatější vztahy. "Vůbec ne. Ale oba dva chceme vyhrát titul. Nevím jak Markus, ale já bych charakterizoval vzájemné vztahy jako vysoce korektní," doplnil.
Obhájce titulu byl pak osm z celkového počtu 12 kol nejvážnějším pronásledovatelem Vršeckého. Poté ho však začala zlobit elektronika motoru a Bösiger se musel nakonec spokojit s body za šesté místo. "Ztrácím sice hodně, boj o titul ale nevzdávám," prohlásil švýcarský jezdec.
Poslední čtyři kola jel Vršecký v čele s pohodlným náskokem, přesto se nevyhnul drobnější kolizi se soupeřem, který byl o kolo zpět.
"Trochu jsem do něj ťuknul. Vlající přední nárazník sice nepůsobil při průjezdu cílovou rovinkou moc esteticky, ale truckracing je o bodech a nikoli o uměleckém dojmu," řekl s úsměvem Vršecký, který se v Zolderu přiblížil zisku vytouženého titulu mistra Evropy.
Dvojnásobný vicemistr kontinentu František Vojtíšek dojel v pohárovém závodu osmý.
. VýsledkyKvalifikace (8 kol): 1. Bösiger (Švýc./Buggyra) 15:43,345, 2. Vršecký (ČR/Buggyra) -1,189, 3. Albacete (Šp./MAN) -7,064, 4. Hahn (Něm./MAN) -12,498, 5. Belloc (Fr./MAN) -16,320, 6. Altenstrasser (Rak./Renault) -34,184. |