Zatímco v sobotu Vršecký skončil třetí v závodě s handicapem, neděle se jela zcela v jeho režii. V obou případech těžil z vynikajícího startu, zvlášť pak v handicapové jízdě, ve které si piloti z prvních osmi míst prohazují pořadí na roštu.
Oproti taktickým plánům na postupný rozjezd Vršecký už v prvním kole předjel tři jezdce. V týmu to prý vyvolalo obavy. "Slyšel jsem něco do vysílačky, ale soustředil jsem se na vlastní výkon. Jel jsem rychle, ale bezpečně," komentoval Vršecký úspěšné souboje s přesilou jezdců na speciálech MAN. V polovině závodu pak předjel i nevyzpytatelnou dvojici Allgäuer, Hahn a ujal se vedení.
I přes desetibodový náskok odmítl Vršecký začít s oslavami. "V Jaramě to bude hodně těžké. Když nic jiného, vnesl jsem do šampionátu hodně vzrušení," prohlásil Vršecký. "Pět závodů jsem stíhal Antonia, teď je míček na jeho straně kurtu. Ať se snaží," dodal.
František Vojtíšek s renaultem dnes bodoval jen osmým místem v první jízdě.
Sobota
Albacete si sice připsal lepší bilanci díky prvnímu a druhému místu, Vršecký ale triumfoval v lépe bodově honorované první pohárové jízdě.
Vršecký vyhrál měřený trénink a měl nejvýhodnější pozici na startu, kterou také proměnil ve vítězství v závodě. "Pracovali jsme na novém nastavení auta, které má vést k menšímu opotřebování pneumatik. Auto jelo skvěle, tak jsem hodně spokojený," řekl Vršecký.
Před závodem s handicapem, před kterým si osmička nejlepších otáčí pořadí, se rozhodl přizpůsobit taktiku tomu, že se ocitl v obležení konkurenčních vozů MAN. "Hlavní je dojet," řekl Vršecký před startem.
Taktiku dodržel a po klidnějším rozjezdu se pak dvě kola před cílem propracoval na třetí místo za dvojici Albacete, Jochen Hahn. Německý soupeř podle Vršeckého také taktizoval.
"Po startu jel dvě kola skvěle, pak ale nečekaně zvolnil. Když ho předjel značkový druh Albacete, rázem přidal a souboj se mnou pojal velmi prestižně," uvedl Vršecký, kterému ale i třetí místo stačilo k tomu, aby se stal nejúspěšnějším pilotem prvního dne v Le Mans.
František Vojtíšek s renaultem bral bod za jedno desáté místo.
Devátý závod ME tahačů v Le Mans1. jízda: 1. Vršecký (ČR/Buggyra) 23:40,347, 2. Albacete (Šp./MAN) -1,29, 3. Bösiger (Švýc./Buggyra) -4,90 ...10. Vojtíšek (ČR/Renault) -56,89. 2. jízda: 1. Albacete 23:39,532, 2. Hahn (Něm/MAN) -1,592, 3. Vršecký -2,344, ...11. Vojtíšek -45,688. 3. jízda: 1. Vršecký (ČR/Buggyra) 23:46,347, 2. Albacete (Šp./MAN) -1,462, 3. Hahn (Něm./MAN) -6,675, ...8. Vojtíšek (ČR/Renault) -31,266. 4. jízda: 1. Vršecký, 2. Hahn -2,440, 3. Albacete -6,288, ...12. Vojtíšek -31,430. Pořadí ME (po 9 z 10 závodů): 1. Vršecký 441, 2. Albacete 431, 3. Hahn 319, ...9. Vojtíšek 91. Pohár konstruktérů: 1. Buggyra (Bösiger, Vršecký) 831, 2. MAN/Hahn (Hahn, Szóbi) 565, 3. Renault (Altenstrasser, Vojtíšek) 431. |