Čtyřicetiletý Vršecký byl až dosud zvyklý jezdit jen na hladkém asfaltu, kde vidí před sebe, po přechodu z okruhových závodů tahačů ke crosscountry teď poznává, jaké to je jet lesem a hledat cestu v prachu.
„Nejtěžší byly pro mne hlavně kaluže. Nevěděl jsem, jestli je hluboká centimetr nebo třeba půl metru. Ale jsem nadšený,“ radoval se David Vršecký, který crossem trénuje na nadcházející Rallye Dakar.
„Ve dvou třetinách trati byly vyznačené díry, které se objížděly. Po prvním průjezdu mi Kolomajz (Martin Kolomý – pozn. red.) řekl, že to dává napřímo, a tak jsme to zkusili taky. Dostali jsme ale obrovskou ránu na pravé přední kolo a tam jsme asi načali ráfek, který po pár kilometrech prasknul. Tím pádem jsme samozřejmě dostali defekt,“ popisuje Vršecký.
Proto musel, stejně jako minulý rok jeho stájový kolega, dojet do cíle jen na třech kolech.
„Museli jsme tak jet opatrněji a přizpůsobit tomu jízdu. Přesto jsme zajeli druhý průjezd rychleji než ten první, za což jsem rád. Je vidět, že si v terénu zvykám,“ uvedl David
Vršecký, který tak zažil v Maďarsku povedený návrat na nezpevněné cesty, když se mu druhým místem podařilo zopakovat výsledek z dubnové rallye Baja Drawsko.
Ovšem stejně jako v Polsku se i teď dvojnásobný mistr Evropy na okruzích potýkal s bolestí krční páteře. „Neměli jsme s Phoenixem žádný technický problém, ale při druhém nedělním průjezdu jsem začal opět pociťovat bolest hlavy. Teď si říkám, jestli ten návrat nebyl přece jen uspěchaný,“ řekl po závodě zjevně unavený Vršecký, který si šel hned po vyhlášení výsledků lehnout.
Kolomého také trápily menší problémy, ovšem technického rázu. „Odešly nám tlumiče řízení, atak jsem si na poslední zkoušce mákl,“ upřesnil Kolomý.
Jeho vítězství nicméně bylo jasné. „Byla to moc pěkná soutěž a zajeli jsme super výsledek. Je to od nás s Davidem poděkování všem lidem v týmu, kteří nejen na technice tvrdě pracují, abychom tu mohli být,“ pronesl spokojený Kolomý.
Dalším světovým podnikem crosscountry tahačů soutěží bude na konci prázdnin podnik Baja Poland.