Příčinou Trněného vyloučení technickými komisaři je nesprávné použití podložek pod kola. "Celý problém spočívá v tom, že kvůli závěrečnému focení na rampě mi mechanici nasadili jiná kola, ke kterým museli použít podložky. Ty musejí být podle předpisů spojeny s diskem či kotoučem a při kontrole se odpojily," vysvětlil příčinu problémů ze svého pohledu Trněný. Podle vyjádření jeho servisního týmu navíc existuje homologační list, který použití těchto podložek povoluje. "Toyota nám to musí poslat písemně," doplnil Trněný.
Pouze na prvním měřeném úseku se mezi Trněného a Chovance vklínil Chvojka, ve všech ostatních úsecích hlavní favorité obsadili první a druhé místo. "Samozřejmě jsme vnímali, že zde je slabší konkurence, i když podle startovní listiny to tak původně nevypadalo. Očekávali jsme náš souboj se Standou, protože vozy WRC jsou trochu někde jinde," přiznal Trněný.
Narážel tak na skutečnost, že se pořadatelům postupně omluvili bratři Štěpán a Tomáš Vojtěchové, kteří po havárii na Šumavě nestihli opravit své corolly, a Ital Enrico Bertone. Václav Pech a Tomáš Hrdinka, kteří obsadili první a druhé místo v Blovicích, se na druhý sprint vůbec nepřihlásili.
Úvod soutěže vyšel mnohem lépe Trněnému, který vyhrál pět erzet a vypracoval si více než dvaceti sekundový náskok. Přestože Chovanec poté zrychlil a zajel nejrychlejší čas ve zbývajících třech úsecích, dokázal ztrátu pouze snížit o čtrnáct sekund. "Ze začátku jsme si chtěli auto bezpečně osahat, ale přesto jsme jeli rychle. Od třetí zkoušky se intenzivně závodilo a až do konce jsme se přetahovali," podotkl Trněný.
Přesto se ve druhé polovině soutěže rozhodl jet více na jistotu. "Chtěli jsme hlavně na bednu. Proto jsme volili jistotu a snažili se jet rozumně. Počítali jsme s reálnými možnostmi, jak je Standa schopen zajet," vysvětlil původní vítěz své nepatrně pomalejší časy na druhých průjezdech erzet.
Ve velkém mistrovství Trněný zatím startuje s 'enkovým' subaru, ale v nejbližších týdnech dojde ke změně. "Střídání aut je velký problém. Subaru není konkurence schopné, takže uvažujeme, že jej prodáme a ušetřené peníze investujeme do vozu WRC, se kterým pojedeme asi v Třebíči," dodal Trněný. Třetím závodem jednodenního mistrovství bude brněnský rallyesprint 25. května.
Výsledky: 1. Trněný (Toyota Corolla WRC) 32:56,9 min., 2. Chovanec (Škoda Octavia WRC) -6,1, 3. Chvojka (Ford Escort RS Cosworth) -1:32,4, 4. Liška (Toyota Celica GT Four) -1:49,2, 5. Komárek (Mitsubishi Lancer EVO V) -2:02,8, 6. Poulík (Mitsubishi Lancer EVO VI) - 2:18,1.