"Musel jsem o něj ale tvrdě bojovat," upozornil Fin Hänninen, který druhého Francouze Bouffiera s peugeotem porazil jen o 20 vteřin.
Srovnejte obě svá vítězství na Bohemii.
To letošní bylo mnohem těžší. Před rokem se jelo jen pět zkoušek, navíc vládly zimní podmínky, které mi sedí. Tentokrát bylo obrovské vedro, ale aspoň přišlo hodně diváků. Ale zejména souboj Bouffierem a Valdou (Pavlem Valouškem) byl neuvěřitelné vyrovnaný.
Po první etapě jste vedl jen o 3,1 vteřiny, náskok jste navýšil až ve druhé etapě. Seděla vám víc?
Hlavně v ní byly dlouhé rychlostní zkoušky, na kterých jsem konečně trochu ujel. Takže ano, seděla mi víc. Sobotní testy byly poměrně krátké, bylo těžké soupeřům odskočit. Navíc byli velmi rychlí.
Vedle Valouška, který startoval se stejným vozem, s vámi držel krok Bouffier. Čekal jste to?
Vím, že na asfaltu je rychlý, což předvedl třeba na barumce. Ale netušil jsem, jak moc může být rychlý tady, protože tu nikdy nestartoval a já proti němu už dlouho žádný závod nejel. Držel se opravdu skvěle.
Už podruhé jste závodil s modifikovanou verzí fabie. Jak se vám s ní jede?
Výborně. Řídí se lépe než předchozí model, za celou soutěž jsme nemuseli řešit jediný problém. Mechanikům patří velký dík.
Soutěž v Mladé Boleslavi jste bral jako přípravu na srpnovou Barum Czech rally Zlín. Ta je součástí Intercontinental Rally Challenge (IRC), v němž vedete průběžné pořadí. Šlo o dobrou přípravu?
Obě soutěže jsou trošku odlišné. Barumka je víc uskákaná a rychlejší. Ale pro mě je každý kilometr na asfaltu důležitý. Zase jsem se něco naučil, takže rozhodně nešlo o negativní zkušenost.
Váš program je dost nabitý. Do Mladé Boleslavi jste přijel rovnou z Belgie, kde se konal předchozí díl IRC. Následující podnik se jede už v polovině července na Azorských ostrovech. Máte vůbec čas zastavit se doma ve Finsku?
Nemám žádný plán. V pondělí letím do Anglie, takže ještě nevím, kdy se podívám domů.