A proč to Virgin zjistil až nyní? Jednoduše proto, že při předchozím závodu v Bahrajnu, ani předtím v testech, nebyly jeho stroje v tak dobré kondici, aby absolvovaly vzdálenost celého závodu.
"Podezření jsme měli již v testech," vysvětluje technické ředitel stáje Nick Wirth. "Není to tak, že bychom na sto procent do cíle nedojeli. Ale je tu malá pravděpodobnost, že za určitých, více náročných podmínek, by nemusel benzin stačit. Proto jsme požádali Mezinárodní automobilovou federaci o svolení udělat zásah do konstrukce vozu."
Šasi musí před každou sezonou formule 1 projít homologací a nesmějí být už poté až na pár výjimek měněny. V tomto případě ale FIA neváhala a povolení stájí Virgin dala. Je i v jejím zájmu jako organizátora, aby se alespoň jednomu pilotovi stáje podařilo v letošní sezoně při shodě příznivých okolností dojet do cíle.
Podle Wirtha se změny v konstrukci vozu podaří provést někdy začátkem evropské části šampionátu, někdy okolo Velké ceny Turecka, která se jede 30. května.
"Velikost nádrže byla stanovena někdy v období července 2009, a byla stanovena správně. Od té doby se však změnilo pár faktorů, a proto je potřeba kapacitu celkově zvýšit," dovysvětlil první technický ředitel v historii F1, který postavil auto jen za pomoci CFD (počítačová dynamika kapalin) bez testů na dráze nebo v aerodynamickém tunelu.
Výsledky prvních tréninků F1 ZDE