Mistr světa z roku 1997 startoval ze čtvrtého místa a dokončil třináctý. Massa měl smůlu v kvalifikaci a začínal jako poslední. Přesto dojel na 10. místě. Villeneuve jen v prvním kole ztratil pět míst.
Aby toho nebylo dost. Massa jel strategii jediné zastávky, takže měl nádrž plnou paliva. Měl těžší vůz, ale přesto je jeho nejrychlejší kolo v závodě o téměř vteřinu lepší než to Villeneuvovo.
"Rozdíl mezi nimi byl větší, než se zdá. Massa měl na startu a po zastávce v boxech výrazně těžší auto než všichni soupeři. Nikdo jiný na jednu zastávku nejel," pokračoval šéf stáje Peter Sauber.
Šéf týmu rovněž prozradil, že Villeneuve, který podobné výkony předváděl loni koncem roku v Renaultu, nechce o svém výkonu s nikým mluvit.
"Musíme vše ještě podrobně analyzovat," uvedl Sauber. "Villeneuve sám toho zatím moc neřekl. Jediné, co od něj víme, že měl v některých fázích závodu nějaké problémy."
Ale Villeneuve se k tragickému výkonu vyjádřil. Vysvětlení zveřejnil na své internetové stránce. Až 15. nejrychlejší čas závodu svádí na nevhodný výběr pneumatik a malý aerodynamický přítlak.
"V prvních kolech jsem téměř neměl přilnavost a ztratil jsem hodně pozic," uvedl Kanaďan. "Poté jsem zjistil, že mám málo přítlaku a nebylo možné udržet s ostatními krok. Měl jsem na kolech měkčí micheliny a to jednoznačně nebyla dobrá volba. Auto se špatně ovládalo a po první zastávce v boxech bylo i hodně pomalé."