V poslední třetině závodu se německý závodník trápil s řízením svého monopostu. Měl problém s jeho ovladatelností a na brzdách mu chyběla jistota, kterou při tak extrémních rychlostech, jaké jsou dosahovány v Monze, jezdec potřebuje. Pokud dupne na brzdový pedál v rychlosti 370 km/h, jakýkoliv nedostatek vozu může být problém.
Problém však nevznikl jen tak. Dvacet kol před cílem vylétl Němec z dráhy. Sice se bez potíží vrátil z únikové zóny zpátky na asfalt, ale poškodil si přitom spodek monopostu. V důsledku toho začaly jeho technické problémy.
„V první zatáčce jsem to nezvládl a něco se rozbilo,“ vysvětloval jezdec. „Levá strana řízení byla poškozená a na brzdách nebylo auto moc jisté. Monza je okruhem, který je na brzdění hodně náročný, takže poslední kola byla pro mě hodně komplikovaná.“
Vettelovi moc nepřidal fakt, že se k němu zezadu blížil Daniel Ricciardo s vozem Red Bull. Musel napnout všechny síly, aby udržel třetí pozici. „Nebyl to pro mě vůbec jednoduchý závod,“ stěžoval si závodník.
Výsledky závod najdete ZDE |
Bývalý mistr světa uznal, že v Monze jeho Ferrari na Mercedes nemělo. Ale velké starosti mu to nedělalo, předpokládá, že na jiných tratích tomu může být jinak. Na legendárním italském okruhu jsou totiž vozy nastaveny na nejnižší aerodynamický přítlak v celém seriálu, v dalších Grand prix už zase může Ferrari ukázat svou extratřídu.
„Ztráceli jsme přibližně půl vteřiny na kolo,“ řekl Vettel. „Ale nelze z toho soudit nic o celkové výkonnosti monopostů. Monza je hodně specifický závod, v seriálu není podobná trať. Předpokládali jsme, že budeme ztrácet. Možná ne tak výrazně, ale celkově to není překvapení. Nejsem rád, že jsem sledoval, jak vyhrává Mercedes, ale třetí místo pro nás dnes bylo maximem, jsem zcela spokojen a těším se na další závody.“