Vettel je opět považován za velkého favorita, vždyť statistika hovoří jasně. Němec vyhrál pět z úvodních šesti Velkých cen sezony a ve všech devíti dosavadních kvalifikacích vybojoval místo v první startovní řadě, včetně sedmi "pole position". Ve výsledcích letos nebyl horší než druhý a na kontě má šest vítězství. "Ale u Ferrari se hodně zlepšili. Jsou silní a my to musíme akceptovat," upozornil nejmladší šampion F1 v historii.
Je tu ale i německá výzva. "Jedním z cílů každého pilota formule 1 je vyhrát závod na domácí půdě," prohlásil Vettel. "Samozřejmě, vždy dávám řízení sto procent. Ale když jedu v Německu, mám o motivaci navíc, protože se jednoduše cítím doma zavázaný fanouškům," vysvětlil mistr světa. "Letos jsme zpátky na Nürburgringu, který je lepší a moderní a sedí mi," připomněl Vettel střídání německých tratí s Hockenheimem.
Velkou motivaci ale bude mít také Webber, další jezdec stále Red Bull, který na Nürburgringu předloni poprvé v kariéře vyhrál a v posledním závodu v Británii v závěru útočil na Vettelovo druhé místo, třebaže dostal do vysílačky pokyn, aby se držel zpátky. Za to si vyslechl výtky od šéfů stáje, ale má prý od nich plnou důvěru i do dalších závodů. V průběžném hodnocení MS má Vettel před Webberem náskok 80 bodů, Alonso je o dalších 12 bodů zpět.
Alonsovi se po prvním triumfu v sezoně při posledním závodu v Silverstonu zvedlo sebevědomí a věří, že jeho ferarri může red bully opět porazit. Navíc, když na náročné německé trati vyhrál už v roce 2005 v týmu Renault a o dva roky později v barvách stáje McLaren. "Je jasné, že po minulém vítězství mě nemůže uspokojit třetí místo," prohlásil dvojnásobný mistr světa. "Rozhodně nechceme skončit u jedné výhry za sezonu," poznamenal.
Hodně sledovanou postavou bude také sedminásobný mistr světa Michael Schumacher, po němž je dokonce pojmenovaná jedna z pasáží trati. Fanoušci se však obávají, že německý pilot jen těžko vylepší své dosavadní špatné výsledky. "Chci ukázat svým fanouškům doma, že jsem nezapomněl řídit, a chci ukázat kvalitní a nejlepší možný výkon," slíbil Schumacher. "Navíc to bude poprvé, co pojedu v zatáčce, která nese moje jméno," připomněl.
Na řadě je NürburgringStřídání německých okruhů pokračuje. Po roční pauze se závod mistrovství světa vozů formule 1 opět vrací na členitý, ale hodně rychlý Nürburgring. Tamní pořadatelé se od sezony 2006 každý rok střídají s tratí v Hockenheimu. Velká cena Německa je desátým dílem letošního ročníku MS. Na moderní trati Nürburgringu lze dosahovat rychlosti přes 310 km/h. Trať o délce 5 148 metrů tvoří šest levých a devět pravých zatáček, má výškový rozdíl 56 metrů s maximálním stoupáním 8,8 a klesáním 6,5 procenta. Nürburgring byl otevřen v roce 1984. Jeho předchůdcem byl okruh Nordschleife, který měřil 22,8 kilometru. Dlouhá a velmi špatně zapamatovatelná trať měla 172 zatáček, nebyla příliš bezpečná a v minulosti na ní přišlo o život více než 80 jezdců. Těžkou havárii zde měl i legendární Rakušan Niki Lauda, který v roce 1976 téměř uhořel. Okruh byl poté po 50 letech fungování zbaven licence. SLAVNÉ ČASY. Michaelu Schumacherovi Nürburgring svědčil, takhle to vypadalo v minulosti. Charakteristika trati Vítězové uplynulých závodů: |