Na vedoucího Vettela ztrácel od prvních metrů. Na pneumatikách do extrémního mokra jeho McLaren na stroj Tora Rossa nestačil. Proti všem předpokladům slavil úspěch stroj týmu Gerharda Begera a Dietricha Mateschitze.
"Seb a Toro Rosso byli hodně silní," pokračoval Kovalainen. "V začátku závodu jsem měl trochu problémy a nešlo to, jak jsem si představoval. Ke konci to bylo trochu lepší, ale druhé místo bylo opravdu maximem."
Ani chvíli to skutečně nevypadalo, že by Fin Vettela ohrozil. Zpomaloval ho i fakt, že kvůli nižším teplotám nepracovaly správně brzdy na jeho voze.
"Nejen pneumatiky, ale také brzdy pracují jinak při nižších teplotách. Nebylo to dnes jednoduché, ale stejně na tom byli i ostatní. Jsem si jist, že potíže s nimi mělo víc lidí."
Nejdramatičtější bývají velké ceny F1 po startu, v Monze ale ředitel závodu Charlie Whiting rozhodl, že se začne za safety car a start bude letmý. Chtěl tak zabránit vzniku nehod a nebezpečných situací. To se mu povedlo. I když fanoušek tak přišel o drama prvních šikan, Kovalainen si to velmi pochvaloval.
"Ty první dvě kola, kdy se ještě nezávodilo, pomohly k zahřátí pneumatik. Jízda byla po tom bezpečnější. Ale viditelnost byla stejně první kola téměř nulová, tomu se nijak zabránit nedalo," dodal.
Výsledky závodu najdete ZDE