Sebastian Vettel vedl závod od startu do cíle a jeho soupeři byli daleko. Až před cílem doplatil na volbu pneumatik, kdy měkké gumy na jeho voze začaly odcházet. Bottas s tvrdšími pneumatikami měl navrch, na první místo se však dostat nedokázal.
Čtyřnásobný mistr světa byl po projetí cílem patřičně šťastný. „Snažil jsem se, aby pneumatiky vydržely co nejdéle, ale bylo to opravdu o kousíček. Vždyť já už neměl v podstatě žádné pneumatiky! Naštěstí on zase neměl k dispozici už další kola,“ radoval se po dvoustém startu ve formuli 1 německý pilot.
„Jednu chvíli jsem moc nevěřil, že ještě dokážu vyhrát. Byla to od nás trochu riskantní taktika, ale nakonec to naštěstí vyšlo. Věděli jsme, že by nás mohli v průběhu závodu dotahovat, ale neznali jsme předem jejich plán. Nakonec nás naše strategie dostala pod velký tlak. Ke konci jsme už neměli co ztratit, zastávka nic neřešila a museli jsme dojet do cíle.“
Vettel se zmínil také o kolizi při nevydařené zastávce v boxech týmového kolegy Kimiho Räikkönena. Jsem trochu smutný z toho, že jeden z našich mechaniků byl zraněn. Doufám, že bude v pořádku,“ dodal.
Valtteri Bottas opět ukázal, že je velmi spolehlivým jezdcem. Ale možná také to, že není tak rychlý, jak by jeho tým potřeboval. „V závěru jsem viděl všechno rudě. Měl jsem sjeté pneumatiky stejně jako Sebastian. Byli jsme na tvrdé sadě a doufali, že nám to dá šanci. A bylo to tak. Bohužel to na vítězství nestačilo. Není příjemné skončit druhý s tak těsnou ztrátou,“ popisoval finský pilot.
Závod jsme sledovali minutu po minutě |
Třetí projel cílem mistr světa Lewis Hamilton, který musel po penalizaci za výměnu převodovky startovat až z deváté pozice. Skvělými předjížděcími manévry se rychle dostal vpřed a dokonce se vedoucí trojici po celý závod přibližoval, nakonec to však nestačilo se musel se spokojit s třetím místem.
Hamilton měl štěstí, že odstoupil Kimi Räikkönen, na kterého v průběhu závodu také ztrácel. Ferrari zcela selhalo při výměně pneumatik, Räikkönen odjel s vozem ještě před tím, než mu mechanici sundali sjetou pneumatiku a jeho z nich zranil. Ze závodu poté odstoupil.
Úřadující šampion letos v šampionátu dál ztrácí, ale zůstal nad věcí. „Sebastianovi moc gratuluju a Valtteri také odvedl skvělou práci. Já startoval devátý, takže třetí místo není velký problém. Šlo hlavně o minimalizaci ztrát a to se mi povedlo. Děkuji všem fanouškům, že přišli a že nás tady podporovali,“ obrátil se tradičně směrem k divákům.
Jezdcem závodu byl však vyhlášen někdo jiný než hvězdy slavící na stupních vítězů. Francouzský závodník Pierre Gasly překvapil i sám sebe. za prvé povedenou kvalifikací, které ho přivedla na páté místo na startu (dosud byla jeho maximem třináctá příčka!), za druhé spolehlivou jízdou až do cíle. Kromě jasně rychlejšího Hamiltona před sebe nepustil nikoho ze soupeřů a s vozem Toro Rosso a podceňovaným motorem od Hondy slavil čtvrté místo.
S náskokem porazil mladý Francouz piloty, kteří podle papírových předpokladů měli být před ním. Kevina Magnussena s vozem haas, Nika Hülkenberga s renaultem nebo oba mclareny Fernanda Alonsa a Stoffela Vandoorna. Bodované příčky uzavřeli Marcus Ericsson se sauberem a Esteban Ocon ze stáje Force India. Jediným týmem, který letos ještě nebodoval, tak je po Bahrajnu britský Williams.
Slabší piloti mohli slavit bodované příčky nejen kvůli potížím Ferrari při zastávce Kimiho Räikönena, do cíle nedojeli ani zástupci stáje Red Bull. Vyřadily je problémy těsně po startu, Max Verstappen měl po kolizi s Hamiltonem defekt. Dokázal sice dojet do boxů pro nové gumy, ale jeho auto bylo po srážce s Hamiltonovým mercedesem tak poškozené, že nemohl v závodě pokračovat.
Start Vettelovi vyšel
Po startu se potvrdilo, že v Bahrajnu mají výhodu jezdci na lichých startovních pozicích. Vettel bez problémů udržel první místo z kvalifikace, druhému Räikkönenovi podklouzla při akceleraci kola a v první zatáčce se před něj posunul Valtteri Bottas.
Naopak z deváté příčky neodstartoval nejlépe Lewis Hamilton. Jezdci před ním ho vpřed nepustili a brzo se pral s Maxem Verstappenem, který přilétl zezadu po startu z patnáctého místa. Byl to boj na ostří nože a Hamilton měl štěstí. Jejich vozy se srazily koly a ostrý karbon na křídle mercedesu rozřízl pneumatiku red bullu. Ale mohlo to být klidně naopak, jen Nizozemec neměl tentokrát štěstí.
Verstappen sice k mechanikům dojel, ti mu dali na vůz novou pneumatiku, ale s poškozeným vozem závodit nemohl a brzo byl zpět v boxech, kde vystoupil z kokpitu. Jeho týmový kolega Daniela Ricciardo ani nedojel s porouchanou elektrikou do pitlane, takže po pátém kole mohl třetí nejlepší tým loňské sezony balit.
Závod v Bahrajnu byl protkán řadou krásných soubojů, dlouhá DRS zóna na cílové rovince dává možná největší možnost k předjíždění ze všech současných závodů formule 1. V pátém kole toho skvěle využil Hamilton, když se prohnal hned kolem tří soupeřů! A nebyli to žádní outsideři. Přesto Fernando Alonso, Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen mohli jen zatleskat výkonu motoru mercedes.
První výměny pneumatik nepřinesly v čele závodu žádné změny. Jen Räikkönen se dostal těsně za Bottase. Hamilton se svým soupeřům tentokrát nepřiblížil, ale protože zůstal na dráze déle než oni, mohl se těšit na méně sjeté gumy v závěru závodu. Oba jezdci Mercedesu navíc zvolili tvrší směs než jejich soupeři z Ferrari. Italové původně počítali se dvěmi zastávkami, vždyť Vettel měnil gumy již v osmnáctém z 57 kol. Jenže vývoj závodu ho donutil dojet na druhé sadě až do cíle. Alespoň si díky strategii mohl vychutnat symbolické předjetí Hamiltona. Ve 26. kole, kdy Brit ještě kroužil na prvních pneumatikách, Vettel ukázal, že i on umí předjíždět.
O deset kol později už končil Kimi Räikkönen. Musel odstoupit ze třetího místa po nevydařené druhé výměně gum. Finský pilot sice dostal pokyn k výjezdu z boxů, ale neměl ještě zcela sundané levé zadní kolo a navíc přejel mechanika, který musel být převezen do nemocnice. Vedení závodu ihned začalo vyšetřovat kolizi jako nepovolené vypuštění pilota ze stání.
Poté už přišel dramatický závěr, kdy Sebastian Vettel během několika kol přišel o osmivteřinový náskok před Bottasem a musel se bránit jeho útokům. V předposledním a posledním kole to bylo velmi těsné, ale riskantní taktika nakonec Ferrari vyšla. Čtyřnásobný mistr světa odjel 38 kol na měkkých pneumatikách.
Pro životní výsledek si na čtvrtém místě dojel Pierre Gasly z Toro Rosso, kterého diváci po zásluze v hlasování na stránkách FIA odměnili titulem pro jezdce dne. Francouzský pilot odjel teprve sedmou Velkou cenu a jeho maximem byla zatím dvanáctá příčka z loňského závodu v Brazílii.
Vettel díky 49. vítězství v kariéře vede po dvou závodech průběžné pořadí šampionátu o 17 bodů před Hamiltonem. O jedenáct méně má třetí Bottas a čtvrtá příčka patří Fernandu Alonsovi, který dnes na páté místo z Austrálie navázal sedmou příčkou a potvrdil stoupající formu McLarenu.
Mistrovství světa formule 1 pokračuje za týden Velkou cenou Číny.
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1h32:01.940 min. |
---|---|---|---|
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | +0.699 vt. |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | +6.512 |
4. | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | +1:02.234 min. |
5. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | +1:15.046 |
6. | Nico Hulkenberg | Renault | +1:39.024 |
7. | Fernando Alonso | McLaren | +1 kolo |
8. | Stoffel Vandoorne | McLaren | +1 kolo |
9. | Marcus Ericsson | Sauber | +1 kolo |
10. | Esteban Ocon | Force India | +1 kolo |
11. | Carlos Sainz | Renault | +1 kolo |
12. | Sergio Perez | Force India | +1 kolo |
13. | Brendon Hartley | Toro Rosso | +1 kolo |
14. | Charles Leclerc | Sauber | +1 kolo |
15. | Romain Grosjean | Haas | +1 kolo |
16. | Lance Stroll | Williams | +1 kolo |
17. | Sergey Sirotkin | Williams | +1 kolo |
18. | Kimi Raikkonen | Ferrari | DNF-35 kol |
19. | Max Verstappen | Red Bull | DNF-3 kola |
20. | Daniel Ricciardo | Red Bull | DNF-1 kolo |
1. | Sebastian Vettel | 50 |
---|---|---|
2. | Lewis Hamilton | 33 |
3. | Valtteri Bottas | 22 |
4. | Fernando Alonso | 16 |
5. | Kimi Raikkonen | 15 |
6. | Nico Hulkenberg | 14 |
7. | Daniel Ricciardo | 12 |
7. | Pierre Gasly | 12 |
9. | Kevin Magnussen | 10 |
10. | Max Verstappen | 8 |
11. | Stoffel Vandoorne | 6 |
12. | Marcus Ericsson | 2 |
13. | Carlos Sainz | 1 |
14. | Esteban Ocon | 1 |
15. | Sergio Perez | 0 |
16. | Charles Leclerc | 0 |
17. | Brendon Hartley | 0 |
18. | Lance Stroll | 0 |
19. | Romain Grosjean | 0 |
20. | Sergey Sirotkin | 0 |
1. | Ferrari | 65 |
---|---|---|
2. | Mercedes | 55 |
3. | McLaren/Renault | 22 |
4. | Red Bull/Renault | 20 |
5. | Renault | 15 |
6. | Toro Rosso/Honda | 12 |
7. | Haas/Ferrari | 10 |
8. | Sauber/Ferrari | 2 |
9. | Force India/Mercedes | 1 |
10. | Williams/Mercedes | 0 |