Po měsíční přestávce se týmy GP2 sešly ve Valencii a po překvapivých výsledcích v Monaku se vrátily k normálu. Před pěti týdny se mohl tým Barwa-Addax radovat z nečekaného vítězství Johnnyho Cecotta, již výsledky včerejší kvalifikace však poukázaly na to, že Venezuelan s Králem nebudou mít tento víkend s děním na špičce pole nic společného. V kvalifikaci ztratil český jezdec více, než vteřinu na nejrychlejší a devatenáctým časem za sebou nechal jen zoufalce rázu Leala, Gonzalese a Guerina. Cecotto stál jen o dvě pozice před Čechem.
Zcela jinak se vyvíjí kariéra Brita Jamese Calada. Vicemistr GP3, který teprve letos postoupil do GP2, si v betonovém kanálu Valencie vybojoval svou druhou pole-position před dalším slibným nováčkem Felipem Nasrem. Až za nimi se směli zařadit zkušenější Van der Garde, Chilton, Gutierrez a lídr celkového hodnocení Valsecchi.
"Jak na to půjdu? Je to stará otřepaná historka: budu se snažit perfektně odstartovat, no a zbytek závodu bude záležet na tom, jak nejlépe šetřit pneumatiky. Provedli jsme odpovídající modifikace spojky, tak by to mělo vyjít," plánoval talentovaný Calado, který téměř pravidelně poráží svého vysoce ceněného týmového kolegu u ATR, Gutierreze...
Giedo van der Garde sice předvedl svůj známý raketový start, stačil mu ale jen na to, aby se zařadil za rovněž výborně reagujícího Calada. Mladý Brit byl mužem dne – přesto mu mělo vítězství uniknout...
Josef Král se vrátil z prvního kola pouze jako osmnáctý. Jedinou pozici získal díky točícímu se Palmerovi. Mnohem lepší nástup předvedl jeho kolega Johnny Cecotto: vítězství v Monaku mladému Venezuelanovi zjevně dodalo na sebedůvěře. Johnny hned v prvním kole "udělal" šest míst a po dalších třech okruzích byl osmý – ze sedmnácté startovní pozice! Calado na špičce si zatím úspěšně vybudoval šestivteřinový náskok.
Karty na bodovaných místech se poprvé řádně promíchaly po osmi kolech, když na třetím místě jedoucí Gutierrez vrazil do Van der Gardeho. Oba opustili trat´ a na druhé místo se před ně posunul Švýcar Fabio Leimer.
O neklid se brzy poté postaraly i zastávky v boxech. Van der Garde o vlásek minul mechanika a Cecotto kolidoval s nádržemi stlačeného vzduchu týmu Caterham.
Těsně před poločasem pak přišel jasně vedoucí Calado o zasloužený triumf: zadní spoiler Rapax-Dallary Toma Dillmanna se již delší dobu podivně nakláněl, než se nadobro ulomil. Do křídla narazil Rodolfo Gonzales a vedení závodu vyslalo na trat´ Safety Car. Jediným vozem, který ještě neměnil pneumatiky, byl v tomto okamžiku ART-Lotus Jamese Calada. Brit tedy přišel o celý svůj náskok, a když se třináct kol před koncem znovu jelo naplno, museli se Leimer, Gutierrez a Ericsson asi smát do svých přileb. Calado se po své zastávce propadl až na desátou pozici.
Závodilo se ale jen chvilku. Po prvním přejezdu před most přístavu vrazil divoký Palmer do Crestaniho a poslal Italův monopost do přemetů. Hnědá Lazarus-Dallara poté zůstala vedle dráhy koly vzhůru a Sefaty Car znovu našel uplatnění.
Po úklidu se ovšem pokračovalo podobným stylem dál. Gutierrez při startu strčil do Leimera. Před oba soupeře se posunul Razia, ještě ve stejném kole se ovšem musel poklonit odhodlaně jedoucímu Mexičanovi, který odsunul Brazilce riskantním manévrem za sebe. Razia hned na to ztratil i druhé místo, když jej předjel Ericsson – to již ale na trati znovu čekal Safety Car: Serenelli skončil po souboji s Gonzalesem ve zdi.
Poslední část závodu představoval sprint na pět minut. Bojovný Gutierrez si dobře pohlídal Ericssona za sebou a dojel si pro první vítězství sezony. Za Švédem získal cenné body Razia – jeho největší soupeř v celkovém hodnocení Valsecchi totiž draze zaplatil za nepovedený start a dojel jen osmý.
A Josef Král? Čech musel v průběhu divoké jízdy dvakrát do boxů a skončil hluboko v poli poražených. To za normálních okolností znamená i konec všem nadějím pro zítřejší sprint, do kterého z pole-position vyrazí Davide Valsecchi.
1. | Esteban Gutierrez | (Mex.) | ART-Lotus |
---|---|---|---|
2. | Marcus Ericsson | (Švéd.) | iSport |
3. | Luiz Razia | (Braz.) | Arden |
4. | Fabio Leimer | (Švýc.) | Racing Engineering |
5. | Rio Haryanto | (Indon.) | Carlin |
6. | Nathanael Berthon | (Fr.) | Racing Engineering |
7. | Max Chilton | (Brit.) | Carlin |
8. | Davide Valsecchi | (It.) | DAMS |
9. | James Calado | (Brit.) | ART-Lotus |
10. | Stefano Coletti | (Mon.) | Coloni |