Z počátku byl za jasného favorita považován Michelin. Francouzi z Grand prix odešli po sezoně 2006 a touží po návratu. Není pochyb o tom, že by konstruktéři z Clermont-Ferrandu dokázali vyrobit dostatečně kvalitní a ve všech směrech použitelnou pneumatiku pro F1.
Ale jako renomovaný výrobce si Michelin klade podmínky, se kterými ne všechny týmy, stejně jako promotér seriálu Bernie Ecclestone, souhlasí. Takže ačkoliv Francouzi už několik měsíců jednají s týmy i s vedením seriálu, jejich pozice není příliš pevná. A co si při vstupu do F1 nárokují?
Především chtějí dodávat osmnáctipalcové namísto současných třináctipalcových pneumatik, aby tak obutí vozů F1 více přiblížili současným silničním autům. Tato podmínka týmům příliš nevadí, i když by museli od základu pozměnit konstrukci vozu a významně by to změnilo i jeho jízdní vlastnosti.
Michelin také nechce být jediným dodavatelem. Touží po soupeření s jiným výrobcem, aby ukázal svou jedinečnou schopnost vyrábět kvalitní směsi. Soutěživost je podle jeho šéfa základním stavebním kamenem filosofie Michelinu.
Vyžaduje také konkrétní vazby na životní prostředí a v neposlední řadě by uvítal platby za pneumatiky (Bridgestone dodává gumy zdarma výměnou za reklamy kolem okruhů F1 a na dalších místech). A to se nelíbí nejen stájím, ale hlavně mocnému muži seriálu Berniemu Ecclestonovi.
Téměř osmdesátiletý promotér tlačí do série na místo Bridgestonu americký koncern Cooper Avon, jenž sice ve formuli 1 také působil, ale naposledy v roce 1981. Avon si však neklade žádné zvláštní podmínky, tedy nepožaduje konkurenci ani změnu rozměrů, zůstal by u současných třináctipalcových pneumatik.
Avon má rozsáhlé zkušenosti s dodávkami pneumatik pro nižší formulové série FIA, a protože netouží po změnách rozměrů ani pneumatikové válce, stojí za ním i řada týmů. Změny v konstrukci by jim navýšily náklady a při otevření dveří více výrobcům se stáje obávají, že v současném poli s velmi vyrovnanými stroji bude o výsledku rozhodovat kvalita pneumatik, tedy to, jak se jimi vybraný výrobce obutí popere s dodávkou pro ten který závod.
Jako poslední vstoupil do tendru italský Pirelli. Ten souhlasí s podmínkami Michelinu. Přivítal by osmnáctipalcové gumy a klíčová je pro něj ekonomická výhodnost, takže by si za gumy nechal platit. Společnost Pirelli působila ve formuli 1 naposledy v roce 1991 jako dodavatel pneumatik týmů Benetton, Brabham, Dallara a Tyrrell.
Avon by podle všeho do otevřené soutěže nešel, proto se v současnosti nabízejí dvě reálné možnosti. Avon, který by nahradil Bridgestone se vším všudy včetně poslušnosti Ecclestonovi a FIA, nebo Michelin a Pirelli, s nimi nová pneumatiková válka (která by však vzhledem k zákazu testování zdaleka tolik nezatěžovala rozpočet jako dříve) a větší atraktivita pro diváka, protože pneumatiky by měly různou kvalitu i výdrž.
Hrdý Michelin by za určitých podmínek šel do seriálu i sám, ale nikdy by se z něj nestal poslušný otrok jakým je Bridgestone a jakým by pravděpodobně byl i Avon. Do Velké ceny Španělska, tedy za čtrnáct dní, by mělo být jasno. Snad budou týmy i šéf seriálu pro jednou myslet i na diváka.