Největším překvapením tuzemské sezony v rallye je zřejmě Pavel Valoušek. Sice se s ním počítalo. Ale že vyhraje oba úvodní podniky mistrovství Česka, to je novinka. I pro nového lídra.
Pavel ValoušekVůz: |
Samozřejmě to pro nás velké překvapení bylo. Dosud jsme žádný velký závod tady nevyhráli. Ale nutno říci, že jsme na to měli patřičné zázemí. Nevěřili jsme však tomu, že se do začátku tak dobře chytíme.
Změnila se příprava v továrním týmu proti dobám, kdy jste si auto připravoval sám?
To je úplně o něčem jiném. V továrně je spousta lidí, kteří pro vás pracují, a vy nemusíte na nic myslet. Kromě toho, že máte řídit závodní auto co nejlíp. Když si organizujete celou přípravu sám, musíte myslet na spoustu věcí a to vám bere čas i energii.
Vy jste dříve jezdil ve třídě N. Můžete posoudit rozdíl mezi mitsubishi a vaší současnou fabií?
To se těžko posuzuje. Fabie je závodní speciál, od začátku stavěný na závody. Mitsubishi je sériové auto, které je přestavěné na závodní. Je logické, že skupina S2000 je lepší než skupina N. Je to znát na všem.
S jakým cílem přijedete na Rallye Český Krumlov?
Určitě dokončit soutěž na co nejlepším místě. My ale musíme uvažovat z pohledu na šampionát, který máme dobře rozjetý. Ale určitě nebudeme chtít taktizovat a pojedeme určitě rychle.
Máte speciální přípravu na českokrumlovskou soutěž?
Před týdnem ve čtvrtek jsme měli test závodního auta, kde jsme najeli nějaké kilometry. Navíc na povrchu podobném Krumlovu. Takže jsme udělali nějaké nastavení, které bude vhodné pro závod, a bude to super.
Valouškovi konkurentiVáclav Pech
|
Můžete srovnat náročnost soutěží v Česku? Která je nejtěžší a kam byste zařadil Český Krumlov?
Je velmi těžké říct, která soutěž je nejnáročnější. Český šampionát má to specifikum, že každá soutěž je jiná a jinak těžká. Šumava je těžká proto, že je po zimě a na vozovce je spousta posypu. Krumlov je krásný, ale jsou to uzoučké rozskákané cestičky. Tím je zase těžký Krumlov.
S jakým výsledkem by byli zástupci Škoda Motorsport ve vašem případě na konci sezony spokojeni. Máte nějaký úkol?
Extra úkol pro tuhle první sezonu není. Hlavní je naučit se s autem za sezonu co nejlíp. A pohybovat se někde v popředí. Být konkurenceschopný v souboji o titul mistra republiky.
Takže s vámi ve Škodě počítají?
Myslím si, že ano. Pokud budou výsledky a spolupráce ke spokojenosti obou stran, tak bude trvat delší dobu.
Co říkáte letošním soupeřům?
Obecně jsou v českém mistrovství velmi kvalitní. S kvalitní technikou. Není třeba mluvit o Romanu Krestovi a Vaškovi Pechovi. Míra Tarabus je také hodně rychlý. A jsou tu i další. Tady není extra prostor na chybu, jede se hodně rychle. Každé malinké zaváhání je velká časová ztráta.
Mezi fanoušky letos zavládlo nadšení hlavně při Rallye Šumava. Obdivovali váš souboj o vteřiny s Pechem a hlavně s Krestou.
Myslím si, že jsme nebojovali o vteřiny, ale o desetiny. Kdyby Roman (Kresta) nedostal penalizaci pět vteřin, vyhrál bych celkově o vteřinu. Souboje jsou hodně těsné a opravdu záleží i na psychice. Člověk to musí ustát.
Co děláte pro to, abyste psychicky takové souboje ustál?
Je nutné si závod rozplánovat. Musí se také umět odhadnout vývoj. To je hodně důležité. Třeba když se nezadaří na jedné rychlostce, nesmí se panikařit. Je třeba počkat na tu další. Nebo ještě další.
Jsou v rallye větší rezervy?
Myslím si, že my nějaké malinké rezervy máme. Plynou z toho, že i když se to zlepšuje, nejsme schopní prozatím na sto procent využít potenciál auta, které máme. Čeká nás i s loňskou Barumkou teprve čtvrtý závod. A je těžké auto pochopit a vyždímat z něj maximum. Ale rychle se jede už teď.
Byl jste v továrním týmu Suzuki. Můžete se opět dostat do seriálu mistrovství světa jako tovární pilot?
Asi by v tom nebyl žádný problém. Je to všechno o tom, jakou strategii má hlavní partner nebo sponzor. To se uvidí do budoucna. Jsem ale nyní vázaný ve Škodě a s ní startuju. O jiném týmu v současnosti neuvažuju.
Pech, Kresta, Tarabus. Hlavně ti budou honit lídraDvě bitvy a dvakrát stejný vítěz. Takový průběh má mezinárodní mistrovství Česka v automobilových soutěžích. Valašskou rallye i Rallye Šumava vyhrál Pavel Valoušek. Kdo se bude v sobotu radovat v Českém Krumlově? Valoušek do mistrovství doslova vlétl. Startuje s podporou továrního týmu Škoda Motorsport. K dispozici má skvěle připravené auto, stará se jen o závody.
|