Je váš optimismus podpořen dobrým dílčím výsledkem na květnové Rallye Český Krumlov?
Ano, i když nový vůz pořád ještě poznáváme, z Krumlova mám fantastický pocit. Využili jsme s týmem nasbírané zkušenosti ze Šumavy, a i když napršelo, bylo to daleko lepší. Posunul jsem hranici možností o kus dál, bylo to pěkné svezení, s Petrem jsme si to užívali. Mám velkou touhu s tím autem něco dokázat. Potvrdilo se, že je to možné. Jen musí malinko víc přát počasí.
Není to tak dlouho, co jste přesedával z mitsubishi na Mini Cooper. Dají se ty změny porovnat?
Vůbec, ani náznakem. Miník byl taky čtyřkolka, hodně podobná vozům WRC. Bylo to nejslabší auto, se kterým jsme jeli po Škodě 1000 MB v roce 1998, ale mělo fantasticky dovážený podvozek. V zatáčkách jsme prakticky nemuseli brzdit, dokázali jsme je projet na šestku. Porsche je přesný opak. Strašně rychle zrychlí, v zatáčce se musíte udržet na hranici smyku. Na brzdy musím jít dřív, protože je to auto těžší a přijede vyšší nájezdovou rychlostí. Styl jízdy i vnímání toho auta je úplně jiný, všechno je prakticky opačně. Musím ale říct, že teď už bych těžko přesedával do čtyřkolky a hned jel rychle. Přemýšlím jako zadokolkař.
A šlo takhle rychle přehodit myšlení po letech řízení čtyřkolek?
Ono to není rychle. Já už si to začal promítat v hlavě na konci loňského roku, kdy bylo jasné, že přesedláme na porsche.
Dá se říct, co vás i při vašich zkušenost zaskočilo nejvíc?
Hlavně to, jak se auto chová při skoku, ale i to se postupně naučíme. Všechny naše závoďáky měly motor vepředu, takže na horizontech padalo auto na předek. Jenže teď se hned na Šumavě stalo, že se auto přitlačilo vzadu k zemi, dostal se vzduch pod předek a my jsme chvilku jeli po zadních kolech. Až jsme se toho s Petrem (navigátorem Uhlem) trochu lekli. Na Krumlově už jsme si dávali pozor.
Zvykáte si na nový vůz. Jsou pro vás teď hektičtější i týdny mezi závody?
Samozřejmě. Mám tréninkové porsche, se kterým jezdím skoro denně. Zkouším různé kravinky a vychytávky, snažím se na bezpečných místech najít hranici toho auta. Co dělá při jízdě ve smyku pod plynem i bez něho, kontrarejd, zkoušíme pneumatiky. Je to jiné, sériové auto, ale některé návyky i reakce s ním lze natrénovat. Ono to může znít jako banalita, ale zažité reakce jen tak neodmažete.
Času ale moc není. Už teď o víkendu pokračuje český šampionát v Hustopečích a začátkem července se jede prestižní Rallye Bohemia. Co očekáváte?
Na závody se teď těším stále víc a víc. I proto, že autu přicházím na chuť. V Hustopečích se jezdí mezi vinicemi, na silnicích bude hodně prachu. Bude to zase hodně náročné. Ale chystáme se konkurenci pořádně potrápit, chtěli bychom se držet vpředu.
Můžete být konkrétnější? Chcete na stupně vítězů?
Tak bedna by byla moc hezká. Na Krumlově se ukázalo, že to jde. V první etapě jsme se i za deště na bahně drželi hned za továrními posádkami. Líbilo by se mi, kdyby to bylo v Hustopečích podobně. A hlavně bych si přál sucho.
Není to paradox? Vždycky jste rád jezdil na vodě...
To je dané autem, miník měl slabší výkon. Porsche je hodně silný vůz, potřebujeme sucho.
Zeptám se ještě na zahraniční starty, které měly s porsche přijít. Jak to s nimi vypadá?
Bohužel letos se do seriálu RGT Cup nikdo nepřihlásil, což nás trochu zklamalo. Loni ho jezdili slavný Francouz Francois Delecour či Romain Dumas. Mysleli jsme, že se přidá víc lidí a bude to zajímavá třída, ale FIA vymyslela nová nařízení a asi to přestalo být zajímavé. Zatím vyčkáváme, když se něco naskytne, rádi porovnáme síly.
Nemrzí vás tedy z toho pohledu ten přechod?
To v žádném případě. My toho zatím máme na autě tolik k vyladění, takže je dobře, že jsme nenaskočili.