"Víme, že jsme s Petrem i celým týmem udělali maximum," hlásil po návratu evidentně spokojený Václav Pech."Na Honzu to ale nebylo," uznal 36letý jezdec.
Nechal jste za sebou ale další tovární škodovácké jezdce Fina Lappiho a Němce Weigenda i kompletní českou špičkou.
Právě to mě těší, že jsme porazili zbytek startovního pole. Vždyť tady jely i dva Fordy R5, to mají být nejsilnější auta budoucnosti. Hodně se od nich čekalo. Tempo bylo vysoké, dostat se mezi prvních pět bylo hodně náročné.
Konkurence bývá na Zlínsku podstatně větší než na ostatních závodech seriálu mistrovství České republiky. Platilo to i letos?
Barumka má obrovskou prestiž i pro české jezdce. Skoro bych to přirovnal k tomu, co je Finská rallye pro Finy. Pro ně je prestižnější vyhrát doma, než v celém seriálu mistrovství světa. O to je naše druhé místo cennější.
Až na Kopeckého jste všechny nechal za sebou s dostatečným odstupem.
To ale tak úplně neodpovídá průběhu závodu. Zpočátku byly rozdíly minimální. Všechno rozhodl až druhý den, kdy zapršelo a přišly chyby a defekty soupeřů.
Byla Barum rallye letos něčím specifická?
Erzety byl stejně jako vždycky dost dlouhé, jezdilo se po úzkých rozbitých cestách. Bylo jasné, že každé zaváhání bude citelné. Hodně se skákalo v zatáčkách, na trať bylo vytahané bahno. To všechno už tak náročnou rallye ještě ztěžovalo. I proto jsem rád, že jsme závod absolvovali bez jezdecké chyby. Auto jsme vůbec nešetřili a fungovalo perfektně celý závod. Všem z týmu patří dík, jsme z toho nadšení.
A také se tam doma s kariérou loučil Roman Kresta, který už v Příbrami nepojede. Může to mít vliv na váš souboj s Kopeckým?
Větší konkurence je samozřejmě vždycky lepší, může zamíchat pořadím. Jsme ale s Honzou Kopeckým natolik zkušení, že se budeme soustředit na vzájemný souboj, který rozhodne o celkovém vítězi šampionátu.
Máte už spočítané, jak musíte dojet?
To je v podstatě jasné. Kdo z nás dopadne na Příbrami lépe, stane se českým mistrem. Pokud by Honza nedojel, tak nemusíme dojet ani my. Pokud závod dokončí, musíme skončit před ním, abychom získali domácí titul.
On už může mít v té době jistý titul mistra Evropy, nemůže pak ochabnout jeho koncentrace na domácí šampionát?
Nemyslím si. Český titul má i pro něho velkou váhu. V evropském šampionátu navíc nemá stálého konkurenta, spíše tam vždycky soupeří s domácí špičkou.
Takže počítáte s tím, že v Příbrami určitě pojede?
Ano. V tom případě bychom sice my měli tahat malinko za kratší konec. Ale budeme bojovat, pokusíme se titul získat.
Předchozí závody navíc dokázaly, že s Kopeckým můžete svádět vyrovnané souboje.
To ano. Ale jde o to, že my musíme jet víc na hraně rizika. Přece jen on má tovární podporu. A to je ve všem znát.
V Příbrami vás čeká poslední závod sezony. Změní se něco na vašem způsobu jízdy?
Určitě ne. Nepůjdeme do toho tak bezhlavě, abychom auto zničili.
Rallye Příbram se jede o prvním říjnovém víkendu. Takže vás asi čeká perný měsíc.
To rozhodně. Musíme připravit dokonale auto i sebe. Především vymyslet nastavení podvozku, protože auto je nesmírně citlivé. No a my se musíme snažit zužitkovat předchozí zkušenosti z Příbrami, alespoň teoreticky se na připravit na rychlostní zkoušky, které nás tam čekají.