Je zvědavý, jak se mu povede v konfrontaci s továrním jezdcem Škody Janem Kopeckým, jenž v domácím šampionátu pojede s novým modelem mladoboleslavského týmu Fabia R5.
„Udělali jsme změnu na podvozku, z čehož mám radost. Nezůstali jsme stát a povedlo se nám vymyslet něco s tlumiči,“ řekl Pech ČTK. Zvýšit rychlost jeho vozu by měly i pneumatiky Pirelli, které bude používat. „Zkoušeli jsme je v závěru loňské sezony a překvapily mě. Měly by být trochu rychlejší,“ uvedl osmatřicetiletý jezdec, jenž bude tradičně závodit s navigátorem Petrem Uhlem.
Nadcházející domácí sezona bude specifická změnou pravidel. Seriál už není mezinárodní, ale bude se řídit českými sportovními řády. V závodech se tak budou moct představit vozy prakticky všech kategorií včetně starší specifikace WRC, což nebylo dosud možné.
„I díky tomu se na sezonu a zvýšenou konkurenci těším. Stará wéercéčka vítám, srovnání bude zajímavé a atraktivní pro lidi,“ míní Pech, podle kterého bude každému typu vozu sedět jiná trať.
„Rozdíly tak nebudou v desetinách, ale mnohem větší. Podle toho, kterému autu bude jaká erzeta sedět. Zároveň nebude rozhodovat desetivteřinový náskok. Staré WRC může takové náskoky stahovat. Když bude trať technická a klouzavá, bude to zase vyhovovat vozům S2000 nebo R5,“ předpokládá Pech. Změna pravidel podle něj rallye zatraktivní a rozšíří startovní pole.
Hlavním tahákem sezony bude zřejmě jeho souboj s Kopeckým, který by měl absolvovat celý šampionát s novým vozem Škoda Fabia R5, který bude mít světovou premiéru na víkendové Rallye Šumava Klatovy.
„Podle dostupných zpráv kluci natestovali velké množství kilometrů. My jsme to odhadli asi na mých šest sezon. Rozježděnost Honzy bude velká,“ pousmál se Pech.
Fabii čeká premiérový start, podle plzeňského rodáka je ale vůz určitě dobře připraven. „Asi nepustí do závodu produkt, aniž by si byli jistí, že je rychlejší než S2000. Nevím, zda naše bitva z minulosti bude pokračovat. Udělám pro to ale všechno,“ řekl Pech, který před dvěma lety dokázal Kopeckého v MMČR porazit.
Letošní seriál bude jen šestidílný, o titulu tak může rozhodnout každé odstoupení. „Šest závodů není moc. Když se jedou vyrovnané bitvy, může se smát třetí čtvrtý vzadu, který se do nich nebude zapojovat, ale bude stabilní. O tom ale rallye také je. I o taktice a ne jen o tom bezhlavě jezdit na vítězství,“ uvedl Pech.