"Parádní reinkarnace," užíval si český pilot David Loukotka, král třídy O-350. Okruh dlouhý 1,5 kilometru, vymezený bójkami, se mu zamlouval. "Musí se jezdit jinak než na jezeře, řeka není moc široká a trať je postavená na úzko. Voda ale tady krásně teče."
Pouze v Jedovnicích u Brna se v Česku dosud závodilo, teď se přidala Roudnice. "U nás na Labi se naposledy jelo mistrovství světa v roce 1969, já ještě v tu dobu nebyl na světě," usmál se pořadatel Michal Imramovský, jehož otec Petr je legendou vodního motorismu.
Teď vzkřísil závody, z nichž hodlá udělat tradici. Letos se jen formule R-1000 jela jako 2. závod mistrovství Evropy, ostatní třídy v rámci německého šampionátu.
"Na příští rok máme slíbené mistrovství Evropy ve všech kategoriích, bude to opravdu Hydro GP se vším všudy. S originálním logem v plné parádě," myslí Imramovský na další ročník. "V každé třídě dorazí 17-20 lodí, přitom trať máme homologovanou na šestnáct. Bude to nářez, pojede se kvalifikace." Už teď se fanoušci kochali.
Vždyť v královské třídě O-500 sviští čluny po vodě rychlostí až 180 km/h. Anebo v nejslabších třídách piloti v "raketě" leží na břiše a jedou hlavou napřed jako skeletonisté na saních. Kamikadze!
"Je to adrenalin, taková vodní motorka. Spíš letíte, vodu ani necítíte," líčí Loukotka, bronzový hrdina z nedávného mistrovství světa. "Je to divné, ale strach nemám. Když jsem hrával hokej, na nervy to bylo horší. Tohle je pohodička."
Převaha Němců, 8 českých lodí, po jednom Slovákovi, Ukrajinci, Maďarovi a Britovi, tak vypadalo startovní pole. Loď vyjde skoro na milion korun, ale podle Loukotky jen peníze nerozhodují. "S Němci se proto můžeme měřit, my máme zlaté české ručičky," culil se usměvavý pilot, jehož ruce nejsou jen zlaté, ale i nápaditě potetované.
Jen málo jezdců je profesionálů. "K nám nepřijeli, byť jsou to naši kamarádi a my je přemlouvali. Oni ale mají dané, kde startují, smlouva je smlouva," chápe Imramovský; v pořádání závodu mu pomáhalo 100 lidí. "K tomu je potřeba mít partnery, kteří do toho jdou s vámi, zadarmo to neuděláte. Náklady jsou v řádech milionů korun, není to zase pět, ale někde mezi."
Kategorii R-1000 vyhrál Němec Heibuch, jeho krajan Schmidt slavil prvenství v O-250. Další dvě třídy ovládli Češi: O-500 Mašek, O-350 Loukotka. "Dobře své hráčky vyladili," líbilo se šéfovi. Poslední rozjížďka nejslabších kategorií se zrušila pro silný vítr a velké vlny. Diváci si i tak užili. "Dohromady za 2 dny přišlo 6 tisíc lidí," ohlásil Imramovský zajímavé číslo.