A při pohledu na dráhu se nezdálo, že by se Schumacher šetřil. Využíval trati na maximum a jednou dokonce upoutal pozornost kamer při chybě a následném výletu do únikové zóny. Naštěstí pro něj zvířil jen trochu pouštního prachu a byl zpátky na dráze.
Zatím se v Bahrajnu potvrzují předpoklady z únorových testů, kde byl Rosberg pravidelně o něco lepší než Schumacher. Nebo se snad starý lišák Schumi chystá přišlápnout plynový pedál pořádně k podlaze až v sobotní kvalifikaci?
Dařilo se rovněž McLarenu, jeho piloti se seskupili kolem Michaela Schumachera. Bývalý mistr světa Hamilton skončil druhý, úřadující šampion Button čtvrtý.
Za velmi nevydařené mohou považovat páteční tréninky oba týmy rakouské společnosti Red Bull. Sebastian Vettel sice pátým časem naznačil možnosti stroje s býkem na kapotě, ale při pokusu o přiblížení se nejlepším pilotům vylétl dvakrát v úvodní zatáčce okruhu do únikové zóny.
Ještě hůře na tom byl Mark Webber, jenž mohl většinu času jen závistivě sledovat, jak jeho potenciální soupeři krouží po trati. Kvůli závadě hnací poloosy odjel pouze pět kol. Potvrdily se tak předsezonní předpovědi o nevalné spolehlivosti aut Red Bullu.
Švýcara Buemiho ze sesterské stáje Toro Rosso zastavila už v prvním zaváděcím kole porucha v zádi jeho stroje. Opravu už mechanici do konce jízd nestihli. Jeho týmový kolega Alguesuari absolvoval sice 31 kol, což bylo nejvíce ze všech, ale čas nebyl zrovna světový. V nové, velmi pomalé sekci okruhu, dokonce nezvládl řízení, vylétl s autem ven přes obrubník a jen tak tak se vyhnul nárazu do pneumatikové bariéry.
Nováčci Hülkenberg a Petrov překvapili
Naopak radovat se mohli jiní. Zatím milým překvapením jsou výkony mladého Němce a nováčka seriálu Hülkenberga, který se svým strojem Williamsu nejen porážel týmového kolegu Barrichella, ale dokonce úspěšně útočil na nejlepší desítku.
Průnik mezi elitu se podařil i další nové akvizici F1, Petrovovi z Ruska. Připsal si osmý nejlepší výkon a kromě své formy potvrdil i nečekaně výbornou připravenost stáje Renault, kterou dopoledne držel mezi nejlepšími jeho týmový kolega Kubica.
Na hranici nejlepší desítky skončili jezdci týmu s piktoreskním názvem BMW-Sauber-Ferrari de la Rosa a Kobajaši a napravili dojem po nepodařeném vystoupení v úvodním tréninku.
Pozici nejlepšího z nových týmů potvrdil malajsijský Lotus. Trulli s Kovalainenem zkoušeli po většinu odpoledne jízdu s plnou nádrží, protože přesně tak odstartují do závodu. Koncem hodinu a půl dlouhého testu vyrazili na trať s minimem paliva a nadělili konkurenční stáji Virgin více než vteřinu ztráty. Pět a půl vteřiny na prvního Rosberga je na celkem dlouhém bahrajnském okruhu menší odstup, než se čekalo.
Z role popelky startovního pole nedokázal vystoupit tým HRT, nebo chcete-li Hispania Racing. Bruno Senna chtěl dokončit více než 17 kol, ale to by mu nesměla v první zatáčce kola osmnáctého uletět matka z kola. To jeho auto při prudkém brzdění zcela rozhodilo a jízdy pro něj skončily.
Jeho indický týmový kolega Čandhock se na trať vůbec nedostal. Stáj, která byla ještě před třemi týdny před krachem, nestihla připravit druhé auto.
Sobotní kvalifikace startuje ve 12:00 SEČ.
Výsledky 2. tréninku na GP Bahrajnu
č. | jméno | stáj | čas |
1. | Rosberg | Mercedes | 1:55.409 |
2. | Hamilton | McLaren-Mercedes | +0.445 |
3. | Schumacher | Mercedes 0.494 | + 0.494 |
4. | Button | McLaren-Mercedes | + 0.667 |
5. | Vettel | Red Bull-Renault | +1.050 |
6. | Hulkenberg | Williams-Cosworth | +1.092 |
7. | Massa | Ferrari | +1.146 |
8. | Petrov | Renault | +1.341 |
9. | Alonso | Ferrari | +1.731 |
10. | de la Rosa | Sauber-Ferrari | +1.846 |
11. | Kobajaši | Sauber-Ferrari | +1.943 |
12. | Sutil | Force India-Mercedes | +1.952 |
13. | Barrichello | Williams-Cosworth | +2.043 |
14. | Liuzzi | Force India-Mercedes | +2.424 |
15. | Kubica | Renault | +2.746 |
16. | Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +4.390 |
17. | Webber | Red Bull-Renault | +5.035 |
18. | Kovalainen | Lotus-Cosworth | +5.464 |
19. | Trulli | Lotus-Cosworth | +5.581 |
20. | Glock | Virgin-Cosworth | +6.628 |
21. | di Grassi | Virgin-Cosworth | +6.779 |
22. | Senna | HRT-Cosworth | +11.559 |
23. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari |