Světový šampion Schumacher přivedl své Ferrari do cíle v čase 1:16.502 a oba závodní jezdce týmu B.A.R. Takumu Satóa a Jensona Buttona udolal téměř o vteřinu. Časy na jedno kolo se ještě budou zrychlovat, vždyť loni při závodě byl Kimi Räikkönen o dvě vteřiny rychlejší.
Do jedné vteřiny za Schumacherem se ještě vešel zkušební jezdec Toyoty Ricardo Zonta, který dokonce pět minut před koncem hodinovky chvíli vedl. Pak však přišla závěrečná smršť Schumachera a jezdců B.A.R.
Pro Jensona Buttona mluví fakt, že nemusel tolik šlapat na plyn jako Michael Schumacher. Hlavní testovací práce za něj totiž odvedl třetí pilot týmu Anthony Davidson. Ten se skutečně činil, s 36 koly byl dopoledne nejpilnějším jezdcem na trati. Ferrari kvůli loňskému postavení v Poháru konstruktérů tuto možnost nemá.
V polovině musel být trénink přerušen. Jaguar Australana Webbera se po výbuchu vzňal a zůstal stát na dráze. Jeho odstranění trvalo deset minut. technické problémy měl Ralf Schumacher, který musel v prvním letmém kole zastavit vedle bazénu a nezajel konkurenceschopný čas.
Úvodní trénink GP Monaka F1: 1. M. Schumacher (Něm./Ferrari), 2. Sató (Jap./B.A.R.), 3. Button (VB/B.A.R.), 4. Zonta (Braz./Toyota), 5. Coulthard (Vb/McLaren), 6. Alonso (Šp./Renault), 7. Davidson (VB/B.A.R), 8. Trulli (It./Renault), 9. Montoya (Kol./Williams), 10. Räikkönen (Fin./McLaren), 11. Fisichella (It./Sauber), 12. Barrichello (Braz./Ferrari), 13. Da Matta (Braz./Toyota), 14. Panis (Fr./Ferrari), 15. Webber (Aus./Jaguar), 16. Massa (Braz./Sauber), 17. Klien (Rak./Jaguar), 18. Pantano (it./Jordan), 19. Glock (Něm./Jordan), 20. Wirdheim (Šv./Jaguar), 21. Heidfeld (Něm./Jordan), 22. Bruni (It./Minardi), 23. Baumgartner (Maď./Minardi), 24. Leinders (Bel./Minardi), 25. R. Schumacher (Něm./Williams).