Pokud někdo dělá britskému jezdci starosti, tak je to zejména tým Red Bull. O rychlosti jejich jezdců není pochyb, Webber je velmi spolehlivý a vyrovnaný, Vettel navzdory nízkému věku jedenadvaceti let dnes schopný porazit kohokoliv na světě.
A hlavně, oba mají k dispozici špičkovou techniku, podle Buttona rovnocenou té, kterou má k dispozici jeho stáj Brawn. "V Monaku vidím jako větší hrozbu Webbera," pokračoval Button.
"V posledních dvou Velkých cenách (Bahrajn a Španělsko) byli jezdci Red Bullu stejně rychlí jako my. Když si uděláte jednoduchou analýzu závodu a kvalifikace, jako jsem si udělal já, uvidíte, že za námi už v ničem nezaostávají, jen se jim nepodařilo skloubit všechny části víkendu dohromady tak, aby vyhráli," vysvětloval Button. "Jako tým jsme odvedli lepší práci."
A v Monaku by měl být Red Bull ještě rychlejší než v předchozích závodech - do tréninků poprvé vyjely oba vozy s namontovanými dvoupatrovými difuzory, s technickou novinkou letošní sezony, která má velký podíl na dominanci Brawnu.
Button a Monako - adrenalin stále v krvi"Nedokážu si představit, že bych bydlel jinde," řekl o malebném knížectví Jenson Button časopisu F1 Racing. Je jasné, že vítězství v místě, kde téměř každý den běhá po kopcích, plave v moři, a pak relaxuje na terase pár metrů nad zatáčkou Rascasse, by ho naplnilo maximálním štěstím. "Sem lidé nejezdí kvůli závodním autům, ale kvůli atmosféře. Cítíte to v každé zatáčce, v každém kousku boxů. A když toho už mám plné zuby, prostě se seberu a jdu si lehnout třeba na půl hodiny domů. To jsou jediné momenty, kdy zde nemám v krvi adrenalin. Neznám lepší závod." |
Jenže podle Buttona to nebude pouze Red Bull, kdo může ohrozit jeho sázkaři předpokládané vítězství. Navzdory posledním zpackaným vystoupením vidí velké šance na úspěch u týmu McLaren. A nejen proto, že Hamilton pokaždé v Monaku zářil.
"V Monaku, na jeho obrubnících a hrbolech, je zásadní mechanická stránka auta. A tam je McLaren možná nejlepší v celé F1. Je jasné, že zde budou rychlí."
Kromě výborných mechanických vlastností monopostu MP4-24 by měl Hamiltonovi a Kovalainenovi pomoci systém KERS. V Monaku ho kromě pilotů Ferrari vezou jen oni.
"Paradoxně a oproti všem předpovědím přidává v Monaku KERS víc jinde, myslím, že to jsou tak tři desetiny vteřiny na kolo," dodal Button.
A tři desetiny na kolo znamenají v Monaku 23 vteřin za závod. Rozdíl který může rozhodnout.