Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


V Maďarsku vyhrál Webber a jde do čela šampionátu. Hamilton nedokončil

Mark Webber oslavuje triumf ve Velké ceně Maďarska s týmem Red Bull. | foto: AP

1 2010
Nejrychlejší v Maďarsku byl Němec Vettel. Ale při jízdě za zpomalovacím vozem porušil pravidla, byl potrestán průjezdem boxy a z vítězství se radoval jeho týmový kolega z Red Bullu Webber. Australan zároveň poskočil do čela šampionátu formule 1, protože dosavadní lídr Hamilton z Británie, kvůli závadě svého McLarenu nedokončil.
Mark Webber oslavuje triumf ve Velké ceně Maďarska s týmem Red Bull.Mark Weber ze stáje Red Bull se raduje po vítězství ve Velké ceně Maďarska formule 1.
Mark Webber z Red Bullu po výhře ve Velké ceně formule 1 v Maďarsku.Sebastian Vettel s bronzovou trofejí po VC Maďarska formule 1.
Fernando Alonso s ferrari při Velké ceně formule 1 v Maďarsku.Fernando Alonso byl ve Velké ceně Maďarska druhý, na stupních vítězů "sprchuje" šampaňským vítěze Marka Webbera.
Sebastian Vettel z Red Bullu (vlevo) se ujal po startu vedení ve VC Maďarska formule 1.Ruský závodník Petov (Renault) dokončil Velkou cenu Maďarska na výborném pátém místě.
Pro španělského pilota Jaimeho Alguersuariho (Toro Rosso) končila Velká cena Maďarska už v prvním kole.Nico Hülkenberg (Williams) se prodral při Velké ceně Maďarska na šesté místo v cíli.

Výsledky Velké ceny Maďarska F1

Pořadí Jezdec Tým Čas
1. Mark Webber Red Bull 1h41:05.571
2. Fernando Alonso Ferrari + 17.821
3. Sebastian Vettel Red Bull + 19.252
4. Felipe Massa Ferrari + 27.474
5. Vitalij Petrov Renault + 1:13.100
6. Nico Hülkenberg Williams + 1:16.700
7. Pedro de la Rosa Sauber + 1 kolo
8. Jenson Button McLaren + 1 kolo
9. Kamuj Kobajaši Sauber + 1 kolo
10. Rubens Barrichello Williams + 1 kolo
11. Michael Schumacher Mercedes + 1 kolo
12. Sébastien Buemi Toro Rosso + 1 kolo
13. Vitantonio Liuzzi Force India + 1 kolo
14. Heikki Kovalainen Lotus + 3 kola
15. Jarno Trulli Lotus + 3 kola
16. Timo Glock Virgin + 3 kola
17. Bruno Senna HRT + 3 kola
18. Lucas di Grassi Virgin + 4 kola
19. Sakon Jamamoto HRT + 4 kola
20. Lewis Hamilton McLaren DNF - 25 kol
21. Robert Kubica Renault DNF - 25 kol
22. Nico Rosberg Mercedes DNF - 17 kol
23. Adrian Sutil Force India DNF - 17 kol
24. Jaime Alguersuari Toro Rosso DNF - 2 kola

Pořadí Poháru konstruktérů:

pořadí tým body
1 Red Bull 312
2 McLaren 304
3 Ferrari 238
4 Mercedes 132
5 Renault 106
6 Force India 47
7 Williams 40
8 Sauber 23
9 Toro Rosso 10
10 Lotus 0
11 HRT 0
12 Virgin 0

Sebastian Vettel byl pořádně naštvaný, sám se až do cíle Velké ceny Maďarska nedozvěděl, za co byl potrestán. Přišel o deset bodů - spadl také za Fernanda Alonsa ve výrazně pomalejším stroji Ferrari. Španělský pilot se v celkovém pořadí blíží vedoucí čtveřici ze stájí Ŕed Bull a McLaren.

Mark Webber neměl cestu ke čtvrtému vítězství roku úplně jednoduchou. Nevešel se do boxů při hromadných zastávkách v boxech při výjezdu safety car, a tak musel na měkkých gumách čekat dalších téměř 30 kol, než si vybudoval v čele závodu dost velký náskok, aby mohl přezout a udržet si vedení.

Zkušený Australan i tým Red Bull zvládli nesnadnou úlohu na výbornou, a zaslouženě se vracejí do čela celkového pořadí. Pomohla jim závada na Hamiltonově stroji McLaren. Nešťastník z Velké Británie kroužil na čtvrtém místě, ale zastavil vedle dráhy pár kol po zastávce v boxech.

Celý tým McLaren se bude snažit na závod na Hungaroringu rychle zapomenout, Jenson Button se na klikaté dráze nedokázal dostat dopředu o tolik míst, o kolik by potřeboval. Po pokažené kvalifikaci a špatném startu začínal jako patnáctý a vystoupal pouze na osmou příčku. V celkovém pořadí padl z druhého na čtvrté místo.

Těsně za stupni vítězů byl v cíli Felipe Massa s druhým rudým strojem, ale za ním to bylo jedno překvapení za druhým. Pátý Rus Petrov z týmu Renault slavil největší úspěch krátké kariéry F1, stejně tak šestý Nico Hülkenberg z Williamsu. Před Jensonem Buttonem projel kolem šachovnicového praporu na sedmém místě Pedro de la Rosa. Pro veterána ze Španělska to není nejlepší umístění kariéry, ale sezony ano. Stejně jako s vozem Sauber.

Na deváté příčce doplnil týmového kolegu de la Rosu Japonec Kobajaši, desátý byl v cíli Rubens Barrichello, který těsně před cílem svedl vítěznou bitvu s Michaelem Schumacherem a na závěr ukázal jediný povedený předjížděcí manévr závodu.

Německý Mercedes byl zase jednou bez bodu. Schumacher skončil jedenáctý a Nico Rosberg doplatil na chybu svého týmu při zastávce v boxech - mechanici mu špatně připevnili kolo, a to z jeho auta okamžitě odletělo. Proskákalo kolem zaměstnanců dalších týmů a způsobilo zmatek v pit lane.

Ve stejné době pobavila diváky jediná kolize závodu. Ta se odehrála na stejném místě, tedy v boxové uličce. Renault Poláka Kubici vyrazil ze stání přesně v okamžiku, kdy kolem projížděl Němec Sutil ze stáje Force India. Jejich auta se srazila, zaklínila do sebe a Kubica, jenž se posléze na trať vrátil, byl zaslouženě potrestán další zastávkou v boxech. Moc mu ale neublížila - se ztrátou celého kola byl stejně bez šancí na body.

Dalším závodem mistrovství světa formule je Velká cena Belgie. Na legendárním okruhu Spa-Francorchamps se jede 29. srpna.

Red Bull - osudná chyba mladého Vettela
Mohlo to být snadné vítězství. Mělo to být snadné vítězství, a také to na něj vypadalo. Jenže v 16. kole vyrazil na dráhu safety car, a překazil Sebastianu Vettelovi plány. Respektive - překazil si je německý jezdec sám vlastní nepozorností.

Zpomalovací vůz se vrátil do boxové uličky již po dvou kolech, a to Vettel nečekal. Spokojeně kroužil za Markem Webberem a nesledoval safety car. Nevšiml si ale, že se zhasla na autě světla, což značí brzký návrat do boxů. Když safety car zatočil do pitlane, jeho australský týmový kolega už zrychloval na rovince, zatímco Vettel v poslední zatáčce brzdil celé závodní pole. A to se nesmí. Pravidla podobné manévry zakazují.

Vettelovi nic nepomohlo, že nešlo o týmovou režii. Že se prostě a jednoduše zapomněl. Zaslouženě dostal trest průjezdem boxovou uličkou a spadl na třetí příčku za Fernanda Alonsa. A protože se v Maďarsku nedá předjíždět, zůstal na ní až do cíle.

Marku Webberovi se tak otevřela cesta k vítězství. Vzhledem k rychlostní převaze Red Bullu si mohl dovolit nepřezouvat na tvrdé pneumatiky za zpomalovacím vozem, ale počkat o 28 kol déle. Za ně si stihl na druhého Alonsa vybudovat dostatečný náskok, aby se pohodlně vrátil do vedení.

Na pomalých okruzích nemá Red Bull konkurenci, ale pokud chce oba tituly, musí tyto výkony potvrdit také v závodech na vysokorychlostních okruzích, jako budou nejbližší Velké ceny Belgie ve Spa-Francorchamps a Itálie v Monze.

Ferrari - lepší to být nemohlo
Dobře, mohlo. Ale to by se musel Alonso v první zatáčce procpat nejen před Webbera, ale také před Vettela. V první, pravotočivé šikaně byl téměř na jeho úrovni, ale dál to nešlo. Je tu však další ale. I kdyby se v prvním kole posunula hvězda Ferrari před oba red bully, Webber by se nejspíš delším prvním úsekem na měkkých gumách před Španěla vrátil. Takže lepší to být nemohlo.

Ferrari bylo o třídu jinde než Red Bull. Alonso ztrácel na oba závodníky britsko-rakouského týmu téměř vteřinu na kolo. Byl to obrovský úspěch, že porazil alespoň jednoho z nich. Mohl děkovat architektům klikaté maďarské tratě, že nemysleli na místa k předjíždění.

V celkovém pořadí je Španěl na pátém místě, ale teoreticky se může dostat do vedení už v příštím podniku v Belgii.

Felipe Massa má o čtyřicet bodů méně a v Maďarsku ukázal proč. V kvalifikaci i v závodě byl pomalejší a může děkovat závadě McLarenu Hamiltona, že neskončil více vzadu.

Renault - Petrov lepší Kubici
Nováček Rus Petrov na sebe v dosavadním průběhu sezony upozorňoval spíše jezdeckými chybami a velmi špatnou angličtinou, ale na Hungaroringu, na okruhu, který dobře zná z předchozího působení v GP2, se vytáhl.

V kvalifikaci poprvé v kariéře porazil týmového kolegu z Renaultu Roberta Kubicu, a byl lepší i v závodě. Skvěle na startu vyrazil a začínal šestý. Pozici udržel i při výměnách pneumatik, naopak se posunul díky odstoupení Hamiltona vpřed. Po hříchu byl jediným bodujícím pilotem francouzského týmu - Kubica se v boxové uličce srazil se Sutilem z Force India a s poškozeným vozem nedojel do cíle.

V průběžném pořadí poskočil Petrov na dvanácté místo, Kubica zůstává osmý. V Poháru konstruktérů se Renault dotahuje na čtvrtý Mercedes.

Williams - pomalu mezi elitu
Oba jezdci na bodech - to poslední dobou není pro tým Williams problém. Ačkoliv to začátkem sezony vypadalo, že stáj bude pokračovat v sestupném výkonnostním trendu posledních sezon, díky spolupráci zkušeného Barrichella s techniky se daří vyvíjet autem správným směrem.

Problémy s motorem Cosworth byly zdá se zdárně vyřešeny a Barrichello s Hülkenbergem pravidelně sbírají body. V Maďarsku byl nečekaně lepší mladý Němec, který zazářil desátým místem v kvalifikaci, kdy porazil týmového kolegu Barrichella.

Na startu pozici udržel a na výbornou vyšla Williamsu výměna pneumatik v safety car fázi závodu - Hülkenberg poskočil o tři místa vpřed. Po odstoupení Hamiltona se radoval ze šesté příčky.

Pokud bude Williams pokračovat v podobných výkonech, brzo vystoupá na šestou příčku soutěže týmů před trápící se uskupení Force India.


Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze