Montoya se dostal do vedení už na startu a první místo dokázal těsně udržet i při zastávkách v boxech. Seděl v rychlejším stroji než Alonso.
Räikkönen měl po startu smůlu, kdy ztratil rozhodující vteřiny za Michaelem Schumacherem. V závěru ho ale naopak potkalo štěstí, když třetímu Fisichellovi zhasl v boxech motor a Fin zaujal jeho místo. V posledním kole ještě furiantsky proťal časomíru v nejrychlejším kole závodu.
Návrat stáje B.A.R.-Honda potvrdil pátou pozicí Button. Až za ním zůstal obhájce vítězství Michael Schumacher.
Räikkönen ztratil šance už v tréninku
Šance Kimiho Räikkönena na stažení náskoku Fernanda Alonsa v celkovém pořadí šampionátu se přesunuly do oblasti teorie sedm minut před koncem posledního, druhého sobotního volného tréninku. V zatáčce Club mu vypověděla poslušnost olejová pumpa. V McLarenu museli měnit motor, což znamenalo posun na startu o deset míst dozadu. Favorizovaný Fin tak začínal s handicapem podruhé za sebou.
Kvalifikaci dlouho vedl v Anglii bezchybný Montoya, který musel po závadě v předchozím podniku ve Francii startovat jako pátý v pořadí. To mu však nebránilo zařadit se do souboje o pole position. Padal za něj jeden jezdec za druhým, až ho porazil za zvuků trubek domácí miláček tribun Jenson Button.
Pak byl na řadě Michael Schumacher, který překvapivě nestačil a v cíli si stěžoval na tlak v pneumatikách. Räikönen zajel lepší čas než Button a po něm na dráhu vyrazil Alonso. Obavy týmu Renault z britské trati nepotvrdil, a o 27 tisícin vteřiny Räikkönena porazil. Kimi musel začínat až z dvanácté pozice.
Technika zklamala už na konci zaváděcího kola Takumu Satóa. Kvůli poruše elektroniky nedojel ani na své místo na startovním roštu, a závod začal bez něj. Protože se nepodařilo dostatečně rychle odtlačit jeho vůz do boxů, druhé kolo se jezdci ploužili za safety car. Po jeho zabočení do pit lane se na dráhu vrátil i Japonec. Musel se však smířit se ztrátou více než jednoho kola.
Alonsovi nevyšel start
Po zhasnutí červených světel se čekalo, že Alonso si zajistí bezproblémové vedení. Starty Renaultu jsou už dva roky bezkonkurenční. Ale v Silverstone se zasekla Alonsovi převodovka, chvíli mu trvalo než se dostal na druhý rychlostní stupeň a Montoya z druhé řady se dostal v první zatáčce na jeho úroveň.
V Copse a Maggotts jeli bok po boku ale v Becketts už Montoya šel do čela. Vzhledem k dalšímu průběhu závodu lze tento moment označit za rozhodující. Button si pohodlně pohlídal třetí pozici, za něj proklouzli Barrichello s Fisichellou, propadl se Trulli.
Räikkönen se zastavil za sedmým Michaelem Schumacherem, a protože před tím kroužil pomalý Trulli, oba adepti na stupně vítězů rychle na vedoucí jezdce ztráceli. Fin se několikrát pokusil Němce předjet, nikdy ale svůj pokus do úspěšného konce nedotáhl.
V 11. kole odstoupil Karthikeyan z týmu Jordan, který nastoupil s vozy se začerněnými špičkami na památku obětí čtvrtečního londýnského bombovému útoku. Inda už do garáže nikdo nenásledoval. Cílem projelo letos rekordních devatenáct jezdců.
V 17. okruhu zamířila poprvé k mechanikům dvojka Ferrari Barrichello. Jako jediný z předních jezdců měl naplánovány tři zastávky a ze čtvrtého místa po startu se postupně propadal.
Montoya vedení po dotankování uhájil
Od 20. do 26. kola tankovali palivo všichni favorité. Alonso navštívil pit lane o kolo později než dosud vedoucí Montoya a málem mu to stačilo na posun do vedení. Po výjezdu z pit lane byl opět na úrovni Montoyi, který jen o milimetry udržel první místo. Alonso startovní zkrat nenapravil. Další možnost už dostat neměl. Naopak se mu zezadu přiblížil týmový kolega Fisichella.
Kimi Räikkönen vydržel na dráze podle očekávání nejdéle ze všech (pokud nepočítéme Satóa, který začínal z boxů). Plná nádrž mu stačila na posun před Trulliho a Michaela Schumachera. Bohužel na druhého Alonsa ztrácel už 25 vteřin. Španěla si alespoň vychutnal těsně před dotankováním, když s prázdnou nádrží předvedl jedenz mála ukázkových předjížděcích manévrů.
V prostřední fázi závodu konečně mclareny předvedly naplno svou převahu. Montoya se začal snažícímu se Alonsovi po desetinách vteřiny vzdalovat. Räikkönen stíhal pátého Buttona a zajížděl nejrychlejší kola ze všech jezdců na dráze.
Barrichello s odlišnou strategií zamířil brzo podruhé k mechanikům a Räikkönen se posunul na páté místo, přičemž už doslova dýchal na zadní křídlo čtvrtého Jensona Buttona. Nikdo nepochyboval o tom, že Brita během posledního dotankování předežene, ale Kimi měl získat ještě o bod navíc.
Fisichellu opět zastavila technika
Ve 46. kole zatočil k mechanikům Fisichella, který předchozí kola stínoval za druhým Alonsem. Ale opět, jako téměř každý závod, ho zklamala technika. Po dotankování paliva zhasl Italovi motor. Mechanici Renaultu ho sice hbitě nahodili, ale přesto to nestačilo - Räikkönen mezitím proklouzl na třetí místo.
Alonso vezl v nádrži mnohem víc benzinu než Montoya, a naposled zatočil do pit lane 11 kol před cílem. Kolumbijec si však zatím dokázal vypracovat takový náskok, že vedení pohodlně udržel. To byl konec Španělových šancí na další vítězství. Přesto nemusel být smutný - náskok v čele šampionátu před Räikkönenem zvýšil o dva body.
Poklidný dojezd do cíle už nic na výsledku nezměnil. Juan Pablo Montoya vyhrál poprvé jak v Británii, tak pro svůj nový tým McLaren. V mistrovství světa mu ale patří až šesté místo s nedostižnou, více než padesátibodovou ztrátou na Alonsa.
Button pátou pozicí v Pořadí poháru konstruktérů posunul B.A.R.-Hondu alespoň před Minardi. Naopak propad výkonnosti potvrdily z počátku pravidelně bodující týmy Williams a Red Bull. Ferrari dál patří do silného středu pole, ale na nejlepší nemá.
Závod ovlivnily čtvrteční teroristické útoky v Londýně, při kterých zemřelo přes 50 lidí. Při zpřísněných bezpečnostních opatřeních procházelo více než sto tisíc diváků rámy s detektorem kovů a policisté pečlivě prohledávali i přijíždějící auta. Před startem návštěvníci okruhu společně s jezdci minutou ticha uctili památku obětí. Po dojezdu se nekonaly tradiční výbuchy radosti na stupních vítězů a chybělo i dovádivé polévání šampaňským.
Mistrovství světa pokračuje za 14 dní Velkou cenou Německa na Hockenheimringu.
Výsledky:
POŘADÍ
JMÉNO
NÁRODNOST
TÝM
ČAS
1.
Juan Pablo Montoya
Kolumbie
McLaren
1h24:29,588
2.
Fernando Alonso
Španělsko
Renault
+2,739
3.
Kimi Räikkönen
Finsko
McLaren
+14,436
4.
Giancarlo Fisichella
Itálie
Renault
+17,914
5.
Jenson Button
Velká Británie
B.A.R.
+40,264
6.
Michael Schumacher
Německo
Ferrari
+1:15,322
7.
Rubens Barrichello
Brazílie
Ferrari
+1:16,567
8.
Ralf Schumacher
Německo
Toyota
+1:19,212
9.
Jarno Trulli
Itálie
Toyota
+1:20,851
10.
Felipe Massa
Brazílie
Sauber
+1 kolo
11.
Mark Webber
Austrálie
Williams
+1 kolo
12.
Nick Heidfeld
Německo
Williams
+1 kolo
13.
David Coulthard
Velká Británie
Red Bull
+1 kolo
14.
Jacques Villeneuve
Kanada
Sauber
+1 kolo
15.
Christian Klien
Rakousko
Red Bull
+1 kolo
16.
Takuma Sató
Japonsko
B.A.R.
+2 kola
17.
Tiago Monteiro
Portugalsko
Jordan
+2 kola
18.
Christijan Albers
Nizozemsko
Minardi
+3 kola
19.
Patrick Friesacher
Rakousko
Minardi
+4 kola
20.
Narain Karthikeyan
Indie
Jordan
+49 kol
Nejrychlejší kolo: Kimi Räikkönen - 1:20,851
Pořadí mistrovství světa:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 77 |
2 | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | 51 |
3 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 43 |
4 | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | 31 |
5 | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | 31 |
6 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | 26 |
7 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | 25 |
8 | Nick Heidfeld | Německo | Williams | 25 |
9 | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | 23 |
10 | Mark Webber | Austrálie | Williams | 22 |
11 | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | 17 |
12 | Jenson Button | Velká Británie | B.A.R. | 9 |
13 | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | 7 |
14 | Alex Wurz | Rakousko | McLaren | 6 |
15 | Tiago Monteiro | Portugalsko | Jordan | 6 |
16 | Jacques Villeneuve | Kanada | Sauber | 6 |
17 | Narain Karthikeyan | Indie | Jordan | 5 |
18 | Pedro De la Rosa | Španělsko | McLaren | 4 |
19 | Christijan Albers | Nizozemsko | Minardi | 4 |
20 | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | 4 |
21 | Patrick Friesacher | Rakousko | Minardi | 3 |
22 | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Red Bull | 1 |
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Renault | Francie | 102 |
2 | McLaren | Velká Británie | 87 |
3 | Ferrari | Itálie | 74 |
4 | Toyota | Japonsko | 54 |
5 | Williams | Velká Británie | 47 |
6 | Red Bull | Rakousko | 22 |
7 | Sauber | Švýcarsko | 13 |
8 | Jordan | Velká Británie | 11 |
9 | B.A.R. | Velká Británie | 9 |
10 | Minardi | Itálie | 7 |
Závod jsme sledovali v on-line reportáži