Přesvědčivým obsazením prvních dvou míst ve Velké ceně Austrálie zahájilo Ferrari pouť za titulem mistrů světa formule 1. Favorizovaný McLaren dopadl jako loni - oba vozy startovaly z první řady, ale kvůli defektům v horku nedojely do cíle, stejně jako obě auta Jordanu a Jaguaru. Až na desátý pokus v Austrálii poprvé vyhrál Michael Schumacher, jemuž z Velkých cen zbývá zvítězit už jen v Rakousku a USA. "Třetí místo v tréninku mě neznepokojovalo. Věděl jsem, že s novým vozem budu vyhrávat," řekl Němec. Schumacherovi pomohlo, že odpadl nejrychlejší z tréninku, Fin Mika Häkkinen, i druhý Brit David Coulthard. Oba vyřadily poruchy ventilů u motorů Mercedes, Coultharda ve 12. kole a od startu vedoucího Häkkinena v devatenáctém. Schumachera, jedoucího na jednu zastávku v boxech, v závěru sice předjel týmový kolega Rubens Barrichello, ale Brazilec musel zakrátko podruhé do boxů, a tím Němci umožnil 36. vítězství při jeho 129. startu ve Velkých cenách. Ferrari vyhrálo 126. závod v historii a 47. stylem opanování prvních dvou míst. Barrichello měl jako jediný za všech dvě zastávky. Taktiku během závodu změnil technický ředitel týmu Ross Brawn. Třetím místem na úvod notně překvapil Ralf Schumacher, jehož tým Williams jel poprvé s motorem BMW. Němcův týmový kolega, nováček F1 Jenson Button, se skvěle probil z předposledního startovního místa až na šesté, ale jeho motor nedlouho před koncem explodoval. Při tréninku rozbil Button auto v rychlosti 240 km/h. Když se ho traťový komisař ptal, zda je v pořádku, Angličan odvětil s klidem svých dvaceti let: "Jo. To byla první rána z mnoha, které mě čekají." Ze tří nováčků šampionátu dojel pouze Němec Nick Heidfeld (Prost) - devátý. Argentinec Gaston Mezzacane (Minardi) zastavil s poruchou převodovky. Poprvé, a hned s oběma vozy, bodoval loni debutující britský tým BAR. Ke čtvrtému Kanaďanu Jacquesu Villeneuveovi se přidal jedním bodem i nakonec šestý Brazilec Ricardo Zonta. Ten si o příčku polepšil, protože původně šestý Fin Mika Salo byl diskvalifikován za nepředpisovou velikost předního křídla u vozu Sauber. V první havárii roku skončil Španěl Pedro de la Rosa (Arrows). Ve snaze vyhnout se mu se roztočil Brit Eddie Irvine (Jaguar) a odstoupil. Jeho kolega a krajan Johnny Herbert neujel s druhým jaguarem ani kolo. Také vozy Arrows neviděly cíl. McLaren ještě v sobotu měnil oba vadné motory (trvalo to 42 minut) a při kvalifikaci odkroužil Häkkinen jen šest kol. "Potrvá čtyři Velké ceny, než vychytáme chyby a budeme schopni konkurence jako loni," prohlásil šéf týmu Ron Dennis.
Velká cena Austrálie (58 kol, 307,574 km): 1. M. Schumacher (Něm.) 1:34:01,987, 2. Barrichello (Braz., oba Ferrari) -11,415, 3. R. Schumacher (Něm., Williams-BMW) -20,009, 4. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) -44,445, 5. Fisichella (It., Benetton-Playlife) -45,165, 6. Zonta (Braz., BAR-Honda) -46,468. Klasifikováno 9 z 22 startujících.
Nejrychlejší kolo: Barrichello 1:31,481 (209,685 km/h).
Pořadí jezdců: 1. M. Schumacher 10, 2. Barrichello 6, 3. R. Schumacher 4, 4. Villeneuve 3, 5. Fisichella 2, 6. Zonta 1.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 16, 2. Williams 4, 3. BAR 4, 4. Benetton 2.
Příští závod: 24. března Brazílie.