Sáhl do mistrovství světa a do sesterského Citroënu. Ne, šestinásobný mistr světa Sébastien Loeb závodit nebude. Ale sesadit škodovku z trůnu se pokusí vycházejí hvězda a jeho krajan Sébastien Ogier, který před týdnem v Portugalsku vyhrál svůj první závod mistrovství světa.
"Každý, kdo porazí Loeba, je velký talent. Ogierův start nám dává šanci stáhnout manko na Škodu," připomněl úřadující šampion IRC a jednička Peugeotu Kris Meeke, že česká značka jasně vede hodnocení týmů.
Získala téměř dvojnásobek bodů, které si zatím vyjel její rival.
Škoda letos v IRC těží ze silné jezdecké sestavy. Pravidelně bodují oba členové továrního týmu Juho Hänninen i Jan Kopecký, stejně jako Brit Guy Wilks ze sesterské stáje Škoda UK. Ve stejném pořadí proto ovládli průběžnou klasifikaci.
Naopak v sestavě Peugeotu je Brit Meeke až příliš osamocený. Portugalec Bruno Magalhaes a Belgičan Thierry Neuville jeho tempu nestačí.
"Oba nemají s IRC moc zkušeností a my chceme počtvrté v řadě vyhrát titul ve značkách. Proto mi nedělalo problém požádat Sébastiena, aby nám pomohl," objasnil ředitel Peugeotu Sport Oliver Quesnel, který stejnou funkci zastává také v týmu Citroën v mistrovství světa.
Přestože Ogier pilotuje ve světovém seriálu vůz kategorie WRC, modely S2000 mu nejsou neznámé. Před rokem s peugeotem vyhrál slavnou Rallye Monte Carlo, letos jej z boje o prvenství předčasně vyřadila technická závada.
Do IRC se vrací díky přestávce v mistrovství světa, které pokračuje až v polovině července v Bulharsku. Závodit bude nejen na Sardinii, ale koncem měsíce také na belgické Ypres Rallye.
"Chci samozřejmě vyhrát, ale mým hlavním úkolem je pomoci týmu," naznačil Ogier.
Ve snaze přerušit vítězné tažení Škody povolal její francouzský rival také italského šampiona Paola Andreucciho, který místní podmínky dobře zná. Pilotům mladoboleslavské stáje ale kvalitnější startovní listina nevadí. Právě naopak. Těší se na ni.
"Ogier šel hrozně nahoru. Jeho start je pro nás výzvou," přiznal Kopecký.
"Ogier bude nepochybně útočit na vítězství, ale to já taky. Rozdíl mezi námi je jen v tom, že já musím myslet na celý seriál, zatímco on ne," dodal Hänninen.
Po pátečním slavnostním startu v Cagliari začíná pátý díl IRC v sobotu ráno. Posádky čeká šotolinová trať, na níž se v minulých šesti letech bojovalo v rámci mistrovství světa. Kdo lépe zvládne netrpělivě očekávanou bitvu, o tom se můžete přesvědčit sami. Eurosport totiž živě nabídne čtyři rychlostní zkoušky - po dvou v sobotním i nedělním dopoledni.