Tým Force India se v předsezonních testech uzkazoval výborně, ale nejrychlejší čas na úvod, to asi ani v centrále stáje v britském Silverstonu nikdo nečekal.
Výbornou formu bývalého týmu Jordan, Spyker nebo Midland potvrdil sedmým časem Ital Liuzzi, ten však ztratil na týmového kolegu více než šest desetin vteřiny.
Úvodní trénink sezony začínal pozvolna, dlouho po dráze kroužili pouze jezdci Lotusu, jehož jméno se vrátilo do formule 1 po šestnácti letech. Původně britský tým se loučil v sezoně 1994.
Jako první se do čela výsledkové listiny vyhoupl Fin Kovalainen, který si připsal čas 2:04,255 a nechal za sebou zkušenějšího týmového kolegu Trulliho. Až po půl hodině vyrazil na trať bývalý mistr světa Hamilton a připsal si hned o sedm vteřin lepší výkon. Tím naznačil, že odstup nových týmů za elitou je stále poměrně značný.
Jezdci McLarenu, vedle Hamiltona ani Button, do boje o první místo nezasáhli, i když jim patří slušné pátá a šestá příčka. To Alonsovy mezičasy se pohybovaly na hranici Sutilova výkonu, ale ani v poslední jízdě ho těsně neporazil.
Do desítky nejlepších pronikli rovněž oba jezdci Mercedesu. Rychlejší byl Nico Rosberg, který svému týmovému kolegovi Michaelu Schumacherovi nadělil více než čtyři desetiny vteřiny.
Schumacher však, stejně jako většina dalších jezdců, nejel naplno. Skutečnou výkonnost předvedou všichni až v sobotní kvalifikaci. Proto ani z devátého (Mark Webber) a třináctého místa (Sebastian vettel) jezdců Red Bullu nelze dělat předčasné závěry.
Do dvou vteřin za nejlepším se vešli piloti osmi týmů. Výrazněji nečekaně zaostávali de la Rosa a Kobajaši ze stáje Sauber-Ferrari a potom samozřejmě zástupci tří nových týmů.
Z nováčků seriálu vypadal v únorových testech nejlépe malajsijský Lotus, tentokrát se však oba jeho jezdci museli sklonit před Němcem Glockem v kokpitu monopostu stáje Virgin. Ale ani on nesrazil ztrátu ne Sutila pod sedm vteřin. Pokud vedení FIA splní výhrůžky a zavede opět sedmiprocentní hranici času nejlepšího potřebnou pro postup z kvalifikace do závodu, budou se nové stáje muset třást, aby se vůbec objevily v závodě.
Velkou premiérou prošel v Bahrajnu dvanáctý tým seriálu Hispania Racing. Sedmdesát minut před koncem tréninku se vydal na trať synovec trojnásobného šampiona formule 1 Ayrtona Senny. Bruno absolvoval pouze tři kola a nezaznamenal čas, který by časomíra posoudila jako regulérní letmé kolo. Zda-li pouze zajížděl zbrusu nový monopost Dallara, nebo mu to prostě rychleji nejelo, poznáme až v sobotu při kvalifikaci.
Jeho týmový kolega Karun Chandhok z Indie se na trať vůbec nedostal, což vyvolalo spekulace o provozuschopnosti druhého stroje HRT-Cosworth.
Výsledky úvodního tréninku GP Bahrajnu
č. | jméno | stáj | čas |
1. | Sutil (Něm.) | Force India-Mercedes | 1:56.583 |
2. | Alonso (Šp.) | Ferrari | +0.183 |
3. | Kubica (Pol.) | Renault | +0.458 |
4. | Massa (Braz.) | Ferrari | +0.472 |
5. | Button (Brit.) | McLaren-Mercedes | +0.485 |
6. | Hamilton (Brit.) | McLaren-Mercedes | +0.580 |
7. | Liuzzi (It.) | Force India-Mercedes | +0.611 |
8. | Rosberg (Něm.) | Mercedes | +0.616 |
9. | Webber (Aus.) | Red Bull-Renault | +0.672 |
10. | Schumacher (Něm.) | Mercedes | +1.079 |
11. | Alguersuari (Šp.) | Toro Rosso-Ferrari | +1.139 |
12. | Hulkenberg (Něm.) | Williams-Cosworth | +1.311 |
13. | Vettel (Něm.) | Red Bull-Renault | +1.360 |
14. | Buemi (Švýc.) | Toro Rosso-Ferrari | +1.816 |
15. | Barrichello (Braz.) | Williams-Cosworth | +2.199 |
16. | Petrov (Rus.) | Renault | +2.297 |
17. | de la Rosa (Šp.) | Sauber-Ferrari | +3.667 |
18. | Kobajaši (Jap.) | Sauber-Ferrari | + 4.805 |
19. | Glock (Něm.) | Virgin-Cosworth | + 7.097 |
20. | Kovalainen (Fin.) | Lotus-Cosworth | + 7.265 |
21. | Trulli (It.) | Lotus-Cosworth | + 7.387 |
22. | di Grassi (Braz.) | Virgin-Cosworth | |
23. | Senna (Braz.) | HRT-Cosworth |