Velmi k tomu přispěly nové pneumatiky s mnohem lepší přilnavostí. Konkurenci totiž zvýšil příchod Michelinu, který tak po dvou letech ukončil nadvládu Bridgestone. Z bezpečnostních důvodů ale chce FIA do podepsání nové Úmluvy shody s týmy F1 učinit kroky ke zmenšení objemu motorů. "Rozměry motorů není možné do uplynutí současné dohody měnit. Hovořili jsem o tom již dříve a myslíme si, že to tak má být," uvedl technický ředitel BMW Motrosport Mario Thiessen.
Diskuse se vedou o snížení maximálního objemu motorů ze stávajících tří litrů na dva a půl a po snížení počtu válců z deseti na šest. Povoleno by mělo být opět přeplňování motorů, které je od roku 1989 zakázáno. Podobné změny mohou snížit výkon motorů o necelou pětinu.
"Myslím si, že by to našim inženýrům vyhovovalo, ze současných technických omezení mají velmi těžkou hlavu. Snížení objemu na 2500 ccm není nic strašného a předpokládám, že by to nedělalo problémy ani Mercedesu," uvedl Martin Whitmarsh z McLarenu.
Snížení objemu podporují i jezdci, podle nichž závody nic neztratí na své atraktivitě pro diváky. "Šest válců může auta hodně zpomalit, ale nemyslím si, že by to formuli jedna ublížilo. Motory by měly úžasný zvuk, protože by se vytáčely někam ke 20 000 otáčkám za minutu, takové věci se lidem líbí. Lidem nejde o maximální rychlost, ale o těsné a dramatické boje na trati," řekl Eddie Irvine.
Pro FIA nebude snadné najít společnou řeč se všemi týmy a výrobci motorů. Uvidíme, s jakým motorem budou vozy F1 nastupovat v roce 2002 či 2003.