Řídící cyklistický orgán ve svém pravidle 2.6.003 říká, že „týmová časovka se musí uskutečnit v první třetině závodu“, což pro závody Grand Tours znamená, že se musí konat nejpozději sedmý z jednadvaceti dnů.
Zatímco italské Giro je poslušnější a svůj příští ročník týmovou časovkou rovnou zahajuje, ASO, pořadatelská společnost Tour a řady dalších klání kalendáře World Tour, na námitku UCI nereagovala a 28kilometrovou časovku zařadila na konec prvního týdne mezi Vannes a Plumelec.
Z výše uvedeného výčtu vyplývá, že v moderní historii Grande Boucle se týmový test jel nejpozději čtvrtý den, aby se tak minimalizovalo riziko, že týmy už nebudou vinou pádů, zranění a odstoupení závodníků kompletní.
Taková hrozba visí nad Tour i letos, protože její úvodní etapy vedou z nizozemského Utrechtu podél větrného pobřeží, přes Belgii a severem Francie, mimo jiné také přes kostky, kde leží riziko pádu snad na každém metru technických silnic.
Třeba letos bylo v pelotonu po osmé etapě už „jen“ 187 závodníků z původních 198, o rok dříve 178, v roce 2011 se počet účastníků „smrskl“ na číslo 188. Trasa Tour de France 2015 už však leží na papíře a je neměnná.
„Protože je vzdálenost krátká, týmy, i když budou mít jen sedm závodníků, nebudou v nevýhodě. Viděli jsme to v Nice 2013, kde už týmy taky nebyly kompletní,“ hájil Prudhomme.
V Nice při předchozí týmové časovce na Tour vyhrála australská Orica a ustanovila nejrychlejší průměr v etapě v dějinách závodu (57,841 km/h).
.