Australský debakl? Opravdu to lze stěží nazvat jinak. Mladý tým dorazil do Austrálie se zcela neotestovanými vozy, ve volných trénincích stihl jen jedno zaváděcí kolo a v kvalifikaci by mohli jeho jezdci soupeřit maximálně se zástupci doplňkových závodů australské formule 3. Tak pomali Liuzzi s Karthikeyanem byli.
Vedení závodu je na start nepustilo ani na základě žádosti šéfa stáje Colina Kollese o výjimku. Jejich výkon v kvalifikaci byl opravdu žalostný. Ale za čtrnáct dní v Malajsii se přes limit přehoupli hned oba jezdci a v Číně již měli Liuzzi s Kathikeyanem rezervu téměř dvou vteřin. A začali nebezpečně tlačit na zástupce druhého nejhoršího týmu Virgin.
"Boj o kvalifikační limit je definitivně za námi," radoval se Liuzzi. "Teď se musíme soustředit na jiné cíle," pokračoval Ital, který byl zvyklý závodit s rychlejšími auty. Byl zvyklý získávat body. Teď se však musí spokojit s umístěním daleko za desítkou. Podílí se na budování týmu téměř z ničeho.
"Trochu nám to nejelo na druhé sadě pneumatik. Nevím proč, ale auto bylo najednou nedotáčivé. Odstup od Virginu se ale stále snižuje a v Turecku nasadíme řadu nových dílů. Jsem si jistý, že je můžeme ohrozit, nebo i porazit," plánuje italský pilot. "Dokázali jsme, že můžeme být konkurenceschopní."
Indický pilot Narajn Karthikeyan, který se letos vrátil do formule 1 po šesti letech, za Liuzzim v prvních závodech hodně zaostával. Nyní se však zdá, že už je stejně rychlý jako on.
"Skoro vůbec jsme netestovali, takže mi chvíli trvalo, než jsem se dostal do pohody. Ale už se v kokpitu cítím dobře a navíc myslím, že naše auto má velký potenciál. Budeme se zlepšovat a ve Virginu si nemohou být ničím jisti," dodal čtyřiatřicetiletý jezdec, který v Šanghaji odstartuje do dvacátého závodu formule 1 v kariéře.