Divákům nabídl závod opravdu napínavou a dramatickou podívanou. Jak napověděly již první tréninky, pořadatelům seriálu se letos podařilo změnou technických předpisů odstranit dosavadní nadvládu přeplňovaných motorů a na dramatičnosti závodu to bylo znát.
Ve vedení závodu se střídalo několik vozů a o vítězi se rozhodovalo až v samém závěru šestihodinové bitvy.
Stefan Mücke se sice do čela závodu propracoval krátce po startu ze třetího místa na startovním roštu, později ale posádka vozu s číslem 007 klesla až na čtvrtou pozici. Střídající Jan Charouz a Tomáš Enge se poté dokázali probojovat znovu až na druhou pozici, finálový souboj ale musel ale nakonec rozhodnout jejich německý spolujezdec.
Ten nasadil na skvělou stíhací jízdu, při které postupně stahoval náskok na vedoucí vůz týmu Pescarolo Sport. Asi čtvrt hodiny před koncem závodu mu nečekaně napomohl týmový kolega Miguel Ramos, startující ve druhém voze Aston Martin.
Když totiž po hodinách totiž zůstal stát s vozem na dráze, musel na okruh vyrazit Safety car a rozestupy mezi jednotlivými vozy se tak zcela smazaly. Toho právě po restartu využil Stefan Mücke k předjetí konkurenčního vozu a následně i zisku prvního vítězství.
"V závěru to bylo tak těsné, že jsme vážně nevěděl, jak to dopadne. Nakonec jsme se díky vyjetí safety caru dokázali dotáhnout na vedoucí vůz a pak najít skulinu, abych se dostat dopředu. Jakmile jsem byi v čele, věřil jsem, že jsem dost rychlý na to, abych dokázal zvítězit," vysvětloval Mücke po závodě.
"Je to jeden z mých největších úspěchů v celé mojí dosavadní kariéře, srovnatelný snad jen se ziskem mistrovského titulu ve formuli 3000. I když jsme měli trošku štěstí, je to pro nás neuvěřitelný začátek sezóny," přidal se Jan Charouz.
Spokojený byl i Tomáš Enge. "Jsem moc spokojený, je to velký úspěch pro celý tým. A první vítězství pro Aston Martin po padesáti letech. Auto se začalo stavět až v lednu a tak nemáme ani moc natestováno. Vždyť tohle auto doposud nikdy nejelo déle jak hodinu," hodnotil skončený závod. "Ale konkurence je tady velice silná. Dnes se tady závodilo až do posledního kola a stejná bude asi celá sezóna," dodal .
Třetím českým jezdcem na startu měl být Jaromír Janiš s vozem Spykeru C8 Laviolette GT2-R. Tomu se ale v průběhu prvních tréninků znovu ozvalo zranění, kvůli kterému vynechal celou loňskou sezónu a olomoucký jezdec tak musel nakonec svoji účast v závodě odvolat.
Další závod čeká na protagonisty tohoto seriálu za měsíc na známém belgickém okruhu ve Spa. Ale ještě předtím se týmy sejdou koncem dubna při oficiálních testech na okruhu v Le Mans.
Oficiální výsledky závodu:1. Aston Martin Racing (Charouz/Enge/Mucke) Lola Aston Martin - 209 kol za 6:00:05.674 hod. |