"Rovněž je potěšující, že do cíle dojely oba vozy. Snad se už definitivně začneme pohybovat ve středu pole," dodal hlavní inženýr.
Japonec Kobajaši startoval z desáté příčky, ale v průběhu závodu se propadl za rychlejšího Němce Sutila ze stáje Force India. Naštěstí pro něj o něco později kolidovali vpředu piloti Red Bullu, Vettel s poškozeným uatem odstoupil a Kobajaši postoupil na poslední bodované místo.
Byl ale pomalejší, než by si přál. Problémy s ojetými předními pneumatikami mu braly hodně času, ale jezdec v závěsu se ho nesnažil předjet. Jeho stájový kolega de la Rosa dobře věděl, že týmovou prioritou je dokončit s oběma vozy.
"Pokud by tam byl kdokoliv jiný, útočil bych. Ale v tomto případě jsem nemohl riskovat. Sice jsem byl prvním jezdcem za body, ale na druhou stranu má náš tým konečně první zápis," ukázal se velezkušený Španěl a bývalý testovač McLarenu jako dokonalý týmový hráč.
Kobajaši nemohl jet v závěru na plno a byl neskonale šťastný, že snažení při Velké ceně Turecka dotáhl s trochou štěstí do úspěšného konce.
"Pravá přední pneumatika vypadala hodně špatně a bylo to vidět i z kokpitu. Začal jsem být velmi opatrný, obzvlášť v osmé zatáčce. Naštěstí se podařilo."
Tým Sauber potřebuje výsledky více než kdokoliv jiný. Je bez sponzorů a finační prostředky docházejí. Majitel a šéf Peter Sauber zatím však odmítá všechny nabídky na odprodej stáje. Věří, že situace se co nejdříve zlepší.
Výsledky závodu najdete ZDE