Ještě před měsícem se zodpovědní evropské F3 chlubili novým kalendářem devíti podniků a jejich pozměněným průběhem (tři závody za víkend). K tomu s úlevou oznámili, že všechny aktuální týmy přislíbily svou účast v sezoně 2011.
Po odchodu ART se teď pole účastníků smrsklo na deset vozů a noví zájemci o zápis do finančně krajně náročného šampionátu, který bude startovat především v rámci DTM, příliš neusilují.
Ke skutečnosti, že sérii jednoduše docházejí účastníci, se tedy přidala i velká ztráta prestiže: ART (dříve ASM) byl totiž týmem, který poslední dekádu platil za absolutní měřítko. Roku 2004 se na jeho voze stal mistrem Jamie Green, o rok později Lewis Hamilton a poté si Francouzi dalšími tituly pro di Restu, Grosjeana, Hülkenberga a Bianchiho až do letošní sezony rezervovali místo na nejvyšším stupínku. Do sestavy ART patřili i jezdci jako Vettel, Sutil, Gutierrez a Premat.
Todt s Vasseurem jednoznačně míří výše. Již letos se ART chtěl ucházet o volné místo na soupisce F1, než mladému Nicolasovi jeho tatínek Jean, který je shodou okolností prezidentem FIA, prozradil, že nehodlá pro rok 2011 počet stájí F1 zvýšit. Mladý Todt ale nelenil a nedávno oznámil začátek úzké spolupráce ART s týmem Lotus, jehož jméno od příští sezony ponese.
"Nadešel čas, kdy se ART bude soustředit na další, vyšší cíle," shrnul odchod týmu z F3 Vasseur. Zdá se, že postup ambiciózních Francouzů do F1 je jen otázkou kdy a jak.