Poslední dvě sezóny evropského, respektive světového, mistrovství cestovních vozů týmu Alfa Romeo kýžený úspěch v podobě mistrovského titulu nepřinesly. S nadcházejí sezónou se proto značka, která má na svém kontě již více jak 400 závodů, 140 vítězství a 15 mistrovských titulů v seriálech cestovních vozů, velmi intenzívně připravuje k dalšímu útoku na celkové prvenství.
Přípravu tří továrních vozů bude v letošním ročníku zajišťovat tým N-Technilogi. Nejedná se však o žádnou zásadní změnu, jelikož stejný tým pro automobilku zajišťoval technickou přípravu vozů i v minulých letech, pouze se tak dělo přímo pod hlavičkou milánské automobilky.
Zásadně se nemění se ani personální složení týmu, který i nadále bude pracovat pod taktovkou razantní Monici Sipszz. Nezmění se ani závodnické náčiní – již třetí rok bude automobilku reprezentovat osvědčený model Alfa Romeo 156 Super 2000.
Největší změnu tak představuje ohlášené jezdecké obsazení. Z předešlého roku zůstal v týmu pouze brazilec Augusto Farfus jr., který si v posledním závodě loňské sezóny v Macau připsal cenné premiérové vítězství. Nově jej letos doplní dva Italové. Bývalý pilot formule 1 Gianni Morbidelli, který se tak po několika letech vrací k cestovním vozům a Salvatore Tavano – vítěz italského mistrovství Superproduction 2003. Ztrátou pro tým však naopak bude odchod zkušeného Gabriele Tarquini, který po čtyřech letech tým opustil a zamířil ke konkurenčnímu SEATu.
V těchto dnech se tým společně s ostatními protagonisty světového seriálu účastní oficiálních testů na okruhu v Monze. Ty jsou poslední příležitostí k otestováním jezdců i vozů před prvním závodem, který se na stejném okruhu začíná 2. dubna.