V evropském šampionátu jste pátý, ale na čtvrtého Östreicha a třetího Hahna ztrácíte 48 a 57 bodů.
Já už se nemám moc kam posunout. O šanci na čtvrté místo jsem přišel minule ve španělské Jaramě, kvůli technickým problémům jsem se nemohl zúčastnit bodovaných jízd. Dva body byly hodně málo, měl jsem jeden z nejhorších víkendů kariéry. Tam mi frnkli. Musel by se stát zázrak, abych se dotáhl na závodníky přede mnou. Takže hlavní úkol je zajet co nejlepší víkend. Pak už bude jedno, jestli skončím pátý, ... nebo pátý (smích).
A co znamená zázrak v tahačích?
Může to být hromadná bouračka, cokoli. Nic nevzdávám, určitě ne.
Je Le Mans vaše oblíbená trať?
Loni jsme tam s parťákem Gerdem Körberem měli jedny z nejrychlejších kol. Takže v tomhle smyslu jo. Ale bývá problém s počasím. Je zima, ranní mlha, když spadne rosa, klouže to. A poslední jízdy jsou k večeru, zapadající sluníčko je ostré a není přesně vidět, kam jedete.
Dýchá na vás ve Francii atmosféra slavného okruhu?
Když projíždíte cílovkou, kde jsou po obou stranách několikapatrové obrovské tribuny, tak určitě. Je to cítit. Přijde spousta lidí, pořádá se plno doprovodných akcí.
Kolega Körber je druhý, na vedoucího Albaceteho ztrácí 32 bodů. Dá se to za poslední víkend smazat?
Ve hře je 60 bodů. Byly víkendy, kdy Albacete udělal jen čtyři body a Gerd padesát. Takže titul až tak úplně nemožný není. Ale v posledních třech závodech se Albacete zase dostal zpátky do popředí, přitom pár podniků předtím nic moc, jako by to úplně vypustil. Musel by mu přijít blbý víkend a Gerdovi hodně dobrý, a titul je v kapse (smích).
Buggyra dosud neuplatňovala týmovou strategii. Nezměníte názor?
My si na režii moc nehrajeme. Samozřejmě si neházíme klacky pod nohy, neblokujeme se, nevystrkujeme. Máme vzájemný respekt, ale že bychom si pomáhali, to ne.
Představte si: kroužíte v Le Mans první, on druhý. Aby získal titul, musel by se dostat před vás. Pustíte ho?
Jo, to nevím (smích).
Až skončí šampionát, zkusíte překonat váš světový rychlostní rekord? V Dubaji to bylo 281,723 km/h.
Připravuje se auto, staví se, motor se generálkuje, aby byl stoprocentní. Uvažuje se, že by se do konce roku zajel rekord v Čechách. Doma, to by byla paráda! Nerad bych to zakřiknul, ale teď je největší naděje na druhý pokus od Dubaje.
A kde to bude?
To je překvapení. Tady na severu Čech ne. Věřím, že se nám to místo povede.