Didier Auriol při loňské premiéře Škody Fabia WRC prohlašoval, že z dílny se na stupně vítězů nejezdí. Myslel tím, že nový speciál potřebuje další čas k tomu, aby se ve světě prosadil. Tým Peugeot Sport ukázal, že opak může být pravdou. Grönholm veze ze Švédské Rallye stříbro při druhém startu s modelem 307 WRC.
Grönholm už při úvodním podniku světové šampionátu v automobilových soutěžích v Monaku naznačoval, že "třistasedmička WRC" je autem, které má na stupně vítězů. A to Rallye Monte Carlo řadí finský exmistr světa mezi nejméně oblíbené podniky. Nebýt vyjetí z tratě rychlostní zkoušky a následného zdržení, když se vůz nemohl vyškrábat dlouhé vteřiny z ledového úseku, tak už by zřejmě mohl mít věnec z prvního letošního podniku MS.
Švédsko, které bylo na programu MS o uplynulém víkendu, naopak patří mezi Grönholmovy oblíbené podniky. A dokazoval to od úvodních erzet. Jenže vůz měl hned v první etapě technické problémy. Přesto se výsledkovou listinou prodral ke stříbru.
"Je to sice první umístění třistasedmičky na stupních vítězů, ale ne na místě, ve které jsme doufali. Marcus mohl vyhrát, ale připravili jsme mu handicap v podobě problému s posilovačem řízení. To jej stálo minutu a tím o šanci na výhru přišel. Na jednu stranu jsme rádi, že auto prokázalo dostatečnou rychlost. Ale vůz stále vyvíjíme a je před námi ještě dlouhá cesta," prohlásil šéf stáje Peugeot Corrado Provera.
Ovšem ve stáji Peugeot nebylo jen veselo. Vrásky na čele týmového vedení udělal v obou úvodních podnicích MS druhý pilot Freddy Loix. Provera jeho slabý výkon ostře kritizoval bezprostředně po Švédské Rallye a také hned sáhl k činům. Včera stáj oznámila, že v následujícím podniku MS v Mexiku usedne do druhého vozu další Fin - Harri Rovanperä, který v týmu Peugeot působil už vloni.
Podle týmového tiskového prohlášení zůstává Loix nadále členem stáje Peugeot, ale o jeho dalším nasazení do podniků MS není vůbec jasno. Provera jej hned po Švédsku označoval jako týmovou trojku.