"Letošní trať mezi Libercem a Českou Lípou má v mnohém stejnou charakteristiku, jakou budou mít za dva týdny rychlostní zkoušky při Bohemia Rallye," uvedl Emil Triner, který je jedním z dvojice jezdců s druhou nejvyšší světovou prioritou B startujících o víkendu na Rallye Akuma, a pokračoval: "Narozdíl od předchozích rallyesprintů v Pačejově a Vyškově jsou zde ve velké míře úzké silnice s množstvím zatáček, do kterých se dívám přes boční okno. A to mám rád. Navíc budeme mít opět velmi kvalitní soupeře."
Vedoucí jezdec průběžného pořadí mistrovství v rallyesprintu si před startem Rallye Akuma nedává konkrétní cíl. "Podobné úvahy nedělám, sprinty jsou velmi záludné. Stačí jedna malá chybička nebo defekt pneumatiky a je po nadějích na přední příčky. Na tak krátké trati se i malé zaváhání už nedá dohnat, jelikož mají rychlostní zkoušky jen něco málo přes šedesát kilometrů," řekl Triner a dodal, že se jeho tým bude soustředit především na doladění třistakoňového extovárního speciálu Nissan Pulsar.
"Ve Vyškově jsem jel poprvé s pneumatikami Pirelli a už u nich zůstanu, protože se osvědčily. Budeme dále pracovat na podvozku, ladit pružiny a tlumiče," prozradil jeden z favoritů Rallye Akuma 2000 Emil Triner.