„Starý dobrý Dakar,“ prohlásil šestinásobný vítěz soutěže Karel Loprais.
„Jsem rád, že se závod opět pojede místy, kterými jsme absolvovali většinu závodů.“ Minulá soutěž končila v Egyptě, ale tam Karel Loprais po havárii, kdy po přemetech s tatrou měl zlomený bederní obratel, nedojel.
Přesto bude opět na startu, už posedmnácté. V barvách Tatra Team z Frenštátu pod Radhoštěm pojede spolu s navigátorem Josefem Kalinou a s mechanikem Petrem Gilarem. Posádku doprovodné Tatry tvoří tradičně Bedřich Sklenovský a Martin Kahánek.
Soutěž kamionů pojede s Tatrou také příborský Tomáš Tomeček z Letka racing teamu a mezi motocyklisty se s Hondou 450 znovu představí Oldřich Bražina ze Staříče.
Pořadatelé na trase dlouhé 11 052 kilometrů, která povede přes Maroko, Mauretánii, Mali, Burkinu Faso a Senegal, slibují náročné terény. „To vítáme,“ uvedl Karel Loprais. „Jedině tak máme šanci prokázat, že tatry jsou silné, potřebují těžký terén.“ Tatry opět čeká konkurence rychlých kamazů, ale i dvou vozů stáje Ginaf otce a syna De Rooyových a nový model představí i Hino. Pojede i další Čech, Martin Macík s Liazem.
„De Rooyovi vracejí do Dakaru Dafy, které mají výkon motoru 1200 koní,“ řekl manažer Tatra teamu Milan Loprais. Motor značky Deutz v Lopraisově Tatře má 750 koní. „Výkon není až tak rozhodující,“ tvrdí Milan Loprais. „My sázíme na konstrukci tatry, ta má nejlepší podvozek na světě. A když k tomu přidáme další doplňky, můžeme bojovat o prvenství.“
Při středečním představení Tatra teamu byl i Adam Lacko, který jezdí s Tatrou silniční závody. „Určitě bych si někdy chtěl Dakar zkusit, ale ještě mám čas,“ připustil. „Až třeba pan Loprais někdy skončí, tak bych ho mohl nahradit.“ Karel Loprais na konec kariéry ale nepomýšlí. „Až to přijde, dám včas vědět,“ usmál se.