"Co se týče atmosféry, na Olympii žádný závod nemá," oznamuje jezdec Jan Zeman. "Kouzlo spočívá v tom, že stěhujeme sport tam, kde jsou lidi. Obvykle to u motorismu bývá naopak, tedy že lidé musí za ním," podotýká Jan Juřička z pořádající agentury Forsage.
Do Brna se sjede česká špička i jezdci ze Slovenska, Německa a možná z Rakouska. Na trati sice bude chybět obvyklá terénní složka, značná část programu se zato jede za umělého osvětlení, což závodům dodává výjimečnou atmosféru.
"Na trati jsme chtěli nějakou změnu, proto se pojede v opačném směru," informuje Juřička. Důvodem bylo zvýšení dramatičnosti i bezpečnosti. "Trať je o něco pomalejší. A díky změně směru se může hodně přeházet pořadí z posledních let," míní závodník David Brabec.
Nový formát a superfinále
Aby program nebyl pro diváky příliš dlouhý, rozdělili ho pořadatelé do dvou samostatných tříapůlhodinových bloků. První začíná ve 13:00, druhý v 18:00. Každý vyvrcholí atraktivním superfinále, při němž se bude závod po čtyřech kolech zastavovat a odpadnou vždy tři poslední jezdci, dokud jich nezůstane jen osm.
Diváci budou moci díky vracenkám kdykoliv ze závodu odejít. Dění na trati bude navíc poprvé možné sledovat i na velkoplošné obrazovce.
Závody skútrů
Na první pohled mohou působit úsměvně, ale tyhle mašinky to umí pořádně rozpálit. "Do kopečka dokážou jet až 140 kilometrů v hodině," sděluje Peter Janega ze Slovenské asociace skútrů, která pořadatelům pomohla sehnat špičkovou konkurenci.
Bude se závodit ve třídě 50, což jsou upravené sériové skútry, i ve třídě open, v níž jezdí také čtyřtakty do 250 ccm. "Stojí za to se přijít podívat i na maďarské závodníky, kteří jezdí na až šíleně vypadajících strojích," zve Janega.