Jeden ze dvou Italů současné formule 1 může do Monaka jezdit s rodinou na výlety, přesto mu nevypočitatelný okruh radost často nepřinášel. Snad jen v roce 2004, kdy zde s vozem Renault vybojoval jedno ze čtyř pole position své kariéry.
Ale tak vzadu jako letos ještě nikdy na startu v Monte carlu nebyl. Ani v sezoně 1997, kdy zkoušel štěstí jako vykulený nováček s monopostem Minardi.
A letošní Velká cena bude další, na kterou by nejraději co nejrychleji zapomněl. Tak špatný v kvalfikaci ještě letos nebyl.
Když pak u lahve minerálky v motorhomu Toyoty odpovídal na otázky, jen naštvaně kroutil hlavou. Pro většinu je Monako rájem, pro Jarna Trulliho, nejrychlejšího jezdce bahrajnské kvalifikace před měsícem, letos peklem.
Trulli v monacké kvalifikaci97 - 18. |
"Od prvních metrů v tréninku jsme cítili, že to letos není ono. Zkusili jsme všechno možné, desítky různých nastavení... Nic nepomohlo," bědoval brzo pětatřicetiletý pilot.
Pro nalezení problémů je ve formuli 1 vždy zásadní zpětná vazba jezdců. Jenže v Monaku mohl Trulli s technikou stěží pomoci.
"Auto je celkem vyvážené, dobře se řídí, ale pneumatiky nemají přilnavost. Nedokáži je zahřát na správnou teplotu. A nikdo nevíme proč," vysvětloval.
Sice ho v posledním letmém kole zblokoval Fernando Alonso, proti čemuž vedení Toyoty hned po kvalifikaci vzneslo protest, jenže ani bez zbrzdění Renaultem by Trulli v sobotu v Monaku neexceloval.
"Musíme dělat další a další analýzy a pochopit, proč jsme najednou vzadu. Propadli jsme se o dvě desítky míst a nevíme proč! To je přece divné."
Pilot označovaný za mistra kvalifikací přiznal, že poslední výsledek je pro něj největším zklamáním sezony. "Je jasné, že v neděli o body nepojedeme. A myslím, že by nás nezachránilo, ani kdyby začalo pršet," dodal.
Výsledky kvalifikace najdete ZDE