Letos v prosinci vyjede s tatrou pilotovanou Tomášem Tomečkem do soutěže podruhé. Ostřílenější a bohatší o zkušenosti, které v předchozím ročníku nasbíral. "Už nebudu tak vyjukaný," ví Martinec. "Vím, co mě čeká."
Už ho nepřekvapí start do první etapy. "Popojížděli jsme pomalu ke startu prologu, ještě v klidu jsem si nasadil helmu a uvázal pásy," popisuje. "Pak to začalo." Zaburácel motor, jedenáctitunový vůz ožil, pilot Tomeček ho agresivní stylem vedl po krátkém několikametrovém úvodním úseku poblíž Paříže.
"Byla to síla, netušil jsem, že je to takový frmol." Martinec absolvoval premiérovou ostrou jízdu se závodním kamionem až přímo v závodě, předchozího testování se nezúčastnil.
Ve tříčlenné posádce je osmadvacetiletý vystudovaný dopravní inženýr, který nyní pracuje jako šéfredaktor odborného magazínu Autoexpert, uveden jako mechanik, na starosti má ale i jiné věci. "Jsem zodpovědný za komunikaci se světem," říká. Ve speciálním prachuvzdorném kufříku si veze digitální kameru a fotoaparát. Pomocí mailu rozesílá tiskové informace o průběhu závodu, stejně tak jako fotografie, namlouvá vstupy do rádií.
Už ho tolik nepřekvapí ani Afrika. "Vidět ji, je úžasný a nezapomenutelný zážitek," tvrdí. "Je nádherná a chudá zároveň." V uplynulém ročníku měl Martinec dostatek času vnímat dění kolem sebe, posádka odstoupila pro poruchu vozu už v polovině soutěže, z prvního místa průběžného pořadí. Nyní ale věří v úspěch. "Máme skvěle připravené auto a skvělého pilota. Zkuste hádat jaký je náš cíl?"
Jaromír Martinec odpočívá při Rallye Total dakar 2001 na korbě doprovodné tatry |