"Nečekal jsem, že Karel zastaví a pomůže nám. K našemu velkému údivu to ale udělal. Bývali jsme zvyklí na jiný přístup. Jestli bych pomohl i já? Má odpověd by v tuto chvíli byla jen laciným gestem," prohlásil Tomeček.
Ještě kritičtější situace přišla v následující etapě. Kvůli poruše hnacího hřídele zůstal kamion beznadějně stát v poušti a posádka se už smiřovala s tím, že nedojede do cíle. Přesto si po několika hodinách zajistila transport náhradního dílu vrtulníkem, vůz opravila a dojela do cíle etapy, i když neprojela oba kontrolní body. Druhý den po diskusi však ředitel soutěže svolil, že kamion může v rallye pokračovat, byť s časovou penalizací.
"My už na další účast nepomýšleli, potřebovali jsme jen dostat auto z místa. To, že nám pořadatelé umožnili postavit se na start další etapy, nás velmi motivovalo. I když jsme dostali tvrdou penalizaci, která nám neumožnila zasáhnout do konečného pořadí," uvedl mechanik Jaromír Martinec.
Tomeček byl nakonec v cíli rallye klasifikován na desátém místě. Narozdíl od minula však soutěž jako řidič konečně dojel. "Ověřili jsme si, že tatra je moc dobrá a spolehlivá. Kromě osudového defektu šlapala výborně. A tak máme novou motivaci, příště chceme znovu na Dakar vyrazit," prohlásil Tomeček.
V etapách získal tři první, dvě druhá a čtyři třetí místa. "Závodění bylo pro nás dlouho velice příjemné," dodal spokojený řidič. "Několikrát se nám poštěstilo, že jsme jeli nejen na dohled, ale že jsme se s ostatními dokonce vzájemně předjížděli. Mohli jsme dobře sledovat chyby své i svých soupeřů. Tak to mám při závodění rád."
Tomáš Tomeček |