„Byl to pohodový závod. Krásně jsme se svezli,“ potvrdil Kostka, kterého ve Škodě Fabii R5 doplnil navigátor Ladislav Kučera. „Držel jsem si svoje tempo a nestaral se, jak jedou ostatní.“
Zlínský pilot si auto půjčil od nizozemského týmu Wevers Sport. Ani nemusel moc testovat. Při nastavení využil zkušeností, které ze zdejších silnic má.
„Poslal jsem jim data předešlých závodů a kluci to špičkově nachystali. Přivezli hotové auto,“ liboval si Kostka, jenž s Nizozemci spolupracoval už v minulosti.
V historické tabulce se vyrovnal svému švagrovi Romanu Krestovi, který v okolí Slušovic rovněž vyhrál čtyřikrát. Zároveň zopakoval výkon pětinásobného vítěze Stanislava Chovance, jenž jako jediný dominoval čtyřikrát v řadě. Dožene ho příště také v počtu absolutních vítězství? „Pokud budu moct, přijedu příště zase,“ slíbil Kostka, jehož nyní čeká delší závodnická pauza. V plánu má až srpnovou Barum rally. „Ale na ni se budu muset připravit důkladněji,“ uvědomuje si.
Slušovický sprint otevíral pětidílný šampionát jednodenních soutěží. Zatímco Kostka si jel svůj závod, za ním byla k vidění neuvěřitelně dramatická bitva, která vygradovala v posledním testu. Jezdce na druhém až čtvrtém místě dělily jen dvě vteřiny. Ve výsledkové listině se poskládali v pořadí druhý Antonín Tlusťák (Hyundai i20 WRC), třetí Martin Vlček (Ford Fiesta R5) a čtvrtý Polák Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5).
„Troufám si tvrdit, že všichni jsme skončili druzí, protože je neskutečné, jak vyrovnanou bitvu jsme svedli,“ poznamenal bronzový Vlček. Za Tlusťákem zaostal 1,3 vteřiny, na Grzyba měl k dobru sedm desetin.
V této dramatické přetahované nakonec Tlusťák využil výhodu svého vozu kategorie WRC. Ještě dva testy před koncem byl čtvrtý, ale úžasným finišem poskočil až za Kostku.
„Chvíli mi trvalo, než jsem si na auto zvykl. Jakmile jsem zjistil, co si můžu dovolit, šli jsme do toho naplno,“ popsal Tlusťák.