Kdo byl přesvědčen o tom, že pořádající ADAC po fiasku prvního podniku v Oscherslebenu napraví svou poněkud nepovedenou politiku restrikce vozů lamborghini, byl v Zandvoortu silně zklamán. Zodpovědní šampionátu se sice správně snaží vyvážit konkurenceschopnost v poli, ale to jak pro letošek hendikapovali minulý rok tak úspěšné vozy Lamborghini Gallardo připravované firmou Reiter Engineering, se silně minulo cílem.
Vůz, na který mimo jiné vsadila i slovenská hvězda Porsche-Cupu Štefan Rosina, a který si pro svůj debut v ADAC-Masters vybral také Tomáš Enge, byl „obdarován“ nejmenším otvorem pro nasávání vzduchu a na konkurenci mu najednou chybí síla.
Enge, který bez pochyb patří mezi deset nejlepších pilotů GT světa, se musel pro oba holandské závody spokojit s velmi skromnými startovními místy 35 a 31, což nemůže v pouze hodinu trvajících jízdách vytrhnout ani jezdec jeho kalibru. Společně s Rakušanem Gottfriedem Grasserem, jehož tým GRT vůz připravil, dojeli v sobotu osmadvacátí. Zbývá jen doufat, že to Tomášovi nevzalo chuť na další účinkování v této velkolepé sérii.
V sobotu se se slzami v očích z prvního vítězství radovali Ital Diego Alesssi a mladý Němec Daniel Keilwitz na americkém Corvette Z06.R, kteří se prosadili těsně před lokálními matadory Knapem a De Boerem na silném BMW Z4. Stejně tak jako Enge, nebyl ani druhý bývalý pilot F1 v poli, Heinz-Harald Frentzen, s výsledkem spokojen. Vicemistr světa držel pěkné třetí místo, když havaroval s opozdilcem a odstoupil.
Nejlepším českým pilotem byl v Zandvoortu po havárii Jana Šťovíčka, která připravila o všechny naděje tým Charouz-Mercedes s Erikem Janišem, Martin Matzke. Společně s Lestrupem dojel spolehlivě na švédském BMW Z4 stáje WestCoast Racing na výborné desáté pozici.
V neděli se Tomáš Enge s Grasserem dokázali v závodě okořeněném nejednou strkanicí probojovat z jejich beznadějného startovního místa až na 18. pozici v cíli – snad to dalo bývalému jezdci F1 chuť na více závodů v tomto šampionátu, ve kterém se může svým fandům zviditelnit mnohem lépe, než v mistrovství světa, jehož podniky jsou přeci jen trošku „z ruky“.
Závod vyhrála v pravém slova smyslu domácí posádka Knap, de Boer na BMW Z4 před stejným výrobkem dvojice Hurtgen, Schwager. Profitovali při tom ze smůly jasně vedoucího Alpine-BMW B6 Lunardiho a Martina, jejichž agregát s vítězstvím na dosah nečekaně vypnul. Charouzův Mercedes v neděli nenastoupil a Matzke tentokrát nedojel.
Další závod zajímavého ADAC-GT-Masters se koná 9. června na Sachsenringu, tedy nedaleko českých hranic.
Výsledky ADAC-GT-Masters v ZandvoortuSobota: |