Zatímco se formule 1 vrhla do nejistého dobrodružství nových technických předpisů, spoléhá se dorostenecká třída číslo 1 na osvědčený materiál. Zodpovědní šampionátu letos zanevřeli s ohledem na již beztak příliš vysoké náklady na plánovaný tříletý cyklus ohledně zavední nového vozu. 26členné pole tedy nastoupí čtvrtým rokem na osvědčeném monopostu Dallara-Renault GP2/11.
Je sice otázkou, jak se snažení uspořit, snáší s finančně nákladnými testy na Arabském poloostrově (za týden se bude zkoušet v Bahrajnu), týmy ale neměly problémy zaplnit kokpity a v úterý se mohly pustit na špinavou trať kolem futuristických budov přístavu.
Nejlepší čas první letošní session si dopoledne připsal Rio Haryanto. Mladý Indonézan roku 2014 pojede v GP2 třetím rokem a o vítězství chce bojovat ve voze týmu Caterham. Za ním se zařadili jeho týmový kolega Alexander Rossi z USA a oba vozy týmu DAMS s Palmerem a Richelmim v kokpitech.
Na čistější trati odpoledne časy znatelně zrychlily. Jonathan Palmer poprvé ukázal, že se s ním bude muset pravidelně počítat na špičce. Byl o dvě sekundy rychlejší, než dopoledne a tím i nejrychlejší prvního dne. Jen o desetinu pomalejší byl chráněnec Marka Webbera, Mitch Evans startující letos za tým Russian Time. Následovali Stéphane Richelmi (DAMS) a Daniel Abt (Hilmer) před nejlepším z nováčků, juniorem McLarenu, Stoffelem Vandoornem.
Ve středu to byl právě “belgický zázrak” Vandoorne, kdo jako první jezdec sezony 2014 poškodil vůz o svodidlo. Závěrem dopolední session ho po vzájemné kolizi napodobili i Daly s Regaliou. Ani následující krátké přerušení červenou vlajkou ovšem nedokázala soustředěného Palmera rozladit. 23letý Angličan zajel dopoledne znovu nejrychlejší čas dne. Odpoledne se mu dokázal nejvíce přiblížit další “mazák” Johnny Cecotto, který letos bude s týmem Trident absolvovat svou pátou sezonu GP2. Za nimi potvrdil Vandoorne třetím časem své velké ambice.
V závěrečný den testu, ve čtvrtek, trpěla trať zvláště větrem, který na ni navál písek. Nadějný Brit Jon Lancaster ale přeci dokázal zajet čas daleko pod 1m 50s a byl tak nejrychlejší před Cecottem a Palmerem. Odpoledne vítr zesílil a přítomné na chvilku dokonce překvapila dešťová přeháňka. Nejlepší byl za těchto podmínek bratr bývalého jezdce F1 Charlese Pica, Arthur na voze týmu Campos.
1. | Jolyon Palmer | (Brit.) | DAMS | 1:49,126 |
---|---|---|---|---|
2. | Mitch Evans | (NZ) | Russian Time | 1:49,292 |
3. | Stéphane Richelmi | (Fr.) | DAMS | 1:49,756 |
4. | Daniel Abt | (Něm.) | Hilmer | 1:49,777 |
5. | Stoffel Vandoorne | (Bel.) | ART | 1:49,790 |
1. | Jolyon Palmer | (Brit.) | DAMS | 1:50,311 |
---|---|---|---|---|
2. | Johnny Cecotto | (Ven.) | Trident | 1:50,760 |
3. | Stoffel Vandoorne | (Bel.) | ART | 1:50,821 |
4. | Stéphane Richelmi | (Fr.) | DAMS | 1:50,947 |
5. | Jon Lancaster | (Brit.) | MP | 1:51,005 |
1. | Jon Lancaster | (Brit.) | MP | 1:49,653 |
---|---|---|---|---|
2. | Johnny Cecotto | (Ven.) | Trident | 1:49,880 |
3. | Jolyon Palmer | (Brit.) | DAMS | 1:49,972 |
4. | Daniel Abt | (Něm.) | Hilmer | 1:50,090 |
5. | Mitch Evans | (NZ) | Russian Time | 1:50,181 |