Roli kapitána zvládá spolehlivě. Sice nebyla jeho volbou, ale někdo to prý dělat musí. "Je třeba k tomu mít zkušenosti, nadhled, nebýt moc impulsivní. Když jsem to přijímal, tak s podmínkou, že se budu domlouvat s nejzkušenějšíma klukama, šéfem Ženíškem, ale rozhodující slovo budu mít já a všichni za ním budou stát," řekl ke své funkci Tesař.
Je jediným Čechem, který vybojoval na světovém šampionátu na silnici medaili. V
Oslu v roce 1993 skončil třetí, ale mnoho expertů tvrdí, že toho mohl ve světovém pelotonu dosáhnout mnohem víc.
"Mohu se kroutit a říkat, že jsem udělal maximum a svádět to na smůlu, ale to nemá cenu. Určitě část zranění padá na vrub toho, že v tréninku jsem vždy nedělal maximum. Část viny, že jsem nedosáhl na to, co bylo v mých silách, beru na sebe," přiznal.
Lituje, že po medaili ze šampionátu neodešel k profesionálům. "Podepsal jsem tehdy ještě před mistrovstvím smlouvu se stájí TICO Praha. Až po dvou letech jsem se dozvěděl, že její tehdejší šéf Martin Penc mi zatajil zájem dvou předních profesionálních stájí," svěřil se Tesař, který byl na olympijských hrách v roce 1992 v Barceloně pátý bodovacím závodě. Bronz má i ze světového šampionátu dráhařů, ze stíhacího závodu družstev.
O konci kariéry zatím neuvažuje, ale už ví, co bude dělat, až pověsí kolo na hřebík. "Budu mít penzion na Šumavě. Chci žít normálně a ne jen lítat po světě po závodech," dodal. S tím je prý smířena i manželka Pavlína, za svobodna Daněčková, rovněž cyklistická reprezentantka. Oba se těší na prvního potomka, který přijde na svět v listopadu. "Doufám, že budu u toho. Možná však budu muset na závody do Austrálie. Ale jsem profesionál, tak bych to přežil," dodal Tesař.