Generální manažerka klubu Golf International a Lomnického GK Sylvia Hrušková nechává stavět už čtvrtou devítku. "Kampaň na zviditelnění zajímavých slovenských areálů běží doma i v zahraničí," říká také jakožto viceprezidentka Slovenské golfové asociace a mezinárodní rozhodčí.
Proč se Slováci v poslední době snaží tak výrazně zviditelnit zajímavá střediska včetně sportovních přes cestovní ruch?
Jde o přirozený vývoj, bez prezentace o vás nikdo neví, i kdybyste byli v čemkoliv nejlepší na světě. Je ovšem důležité říci, že je to celé informační kampaň ve spolupráci se Slovenskou agenturou pro cestovní ruch. Akce probíhá doma i v zahraničí, přičemž doma slouží na popularizaci golfu jako sportu a v jiných zemích prezentujeme naše přírodní krásy, historické pamětihodnosti, termální parky a samozřejmě také golfové resorty.
Přibližte konkrétní cíle právě v golfu.
Největším cílem Slovenské golfové asociace je zvýšit popularitu golfu na Slovensku. Aby se z něj stal masový sport. Pro svoje vlastnosti ze sportovního i etického pohledu je podle mě do dnešního světa přímo ideálním odvětvím. Chceme golf zpřístupnit dětem ze základních škol a dostat jej do povědomí široké veřejnosti. S tím souvisí i snaha o zvětšení členské základny a kvality slovenské reprezentace.
slovensko v. českoSlováků je přibližně polovina co Čechů, v oblasti golfu ovšem podobný poměr neplatí. Zatímco u východních sousedů by rádi znásobili počet 6000 hráčů, v ČR je, jak známo, cíl z hlediska základny o mnoho odvážnější – 100 000 aktivních golfistů. Podobná situace je navíc i s hřišti. Na Slovensku ještě nepřesáhl počet míst, kde se dá hrát, dvacítku (17 záznamů na oficiálním webu), v Česku je daleko za stovkou (128). Snaha Slováků o zviditelnění golfu prostřednictvím nástrojů cestovního ruchu doma i v zahraničí je proto logická. Ne všichni ovšem se způsobem, jakým je nyní prezentace a podpora dělána, souhlasí. "Vláda sice rozděluje finance z eurofondů do měst a vesnic a snaží se podporovat cestovní ruch, ale mně se tento způsob vůbec nelíbí a jsem jeho odpůrcem," říká Vladimír Soták, jeden z nejbohatších Slováků a mj. prezident golfového resortu Gray Bear v Tále – místě, kde se za pár dnů uskuteční prestižní podnik Ladies European Tour. |
Co zamýšlíte ve Veľké Lomnici, kde jste generální manažerkou klubu?
V této sezoně už jsme organizovali a budeme organizovat několik významných amatérských turnajů. V dubnu to byl například zajímavý projekt spojený s lyžováním Ski & Golf, dále připravujeme například Československý pohár, mistrovství Slovenska mid-am nebo turnaj pro juniory od 12 do 21 let v rámci Faldo Series. Přitom se snažíme zkvalitňovat naše služby návštěvníkům areálu, připravujeme výstavbu čtvrté devítky a spolupracujeme se školami v okolí.
Sledujete také situaci na jiných hřištích? Jak to tam vypadá?
Vím, že se připravuje dostavba dalších areálů na Slovensku. Některá devítijamková hřiště se rozrostou na osmnáctijamková, ale vzniknu i nová místa v rámci podpory tohoto zeleného sportu v naší zemi.
Kde se vůbec berou prostředky na zkrášleni konkrétních míst?
Veškeré investice do výstaveb jdou z prostředků majitelů jednotlivých areálů.
V Čechách je teď aktuální akce k dosažení počtu 100 000 hráčů golfu. Nemáte na Slovensku podobný, byť třeba i menší cíl? Ano! Velmi rádi bychom znásobili aktuální počet 6000 hráčů. Jak se to povede a v jakém čase, je však otázkou budoucnosti.